Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Kikade på familjen annorlunda förut där en familj var på julmarknad på Liseberg och hälsade på tomten... började rycka i julnerven :P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Jo,sommar vill jag ha,eller vår i alla fall(gillar inte värme),men jag vill också ha jul:P Inte vinter:P

• fluu

Varenda gång jag ser att ni skrivit i tråden hoppar det till i hjärtat och jag måste lyssna på favvojulskivan för att inte längta ihjäl mig ;)

• fluu

Jag,vinter- och julälskare brukar inte gilla sommar,men i år vill jag faktiskt ha sommar först. En fin sådan,men inte så varm.
    Lider fortfarande av solbrist sedan förra sommaren ;P Bor i Växjö och solen är inte känd för att besöka oss allt för ofta...

• fluu

Nu när det varit varmt och sommarväder i en vecka börjar jag tycka att det snart ska bli höst så att det kan bli jul och vinter.... jag är galen  ;)

• fluu
    BängtRagnhild skrev 2013-05-24 16:08:21 följande:
    Nä, inte galen alls! Det är ok för soldyrkarna att längta efter sommaren, så det är ok för oss att längta efter vintern och julen
  • fluu
    GossipGirl skrev 2013-05-26 17:04:36 följande:
    Jag skrev om precis det här för ett tag sedan här i tråden. Ligger nog någon sida tillbaka. Jag förklarade hur jag kände kring julen. Att jag inte njuter mindre av den efterlängtade, varma, härliga sommaren trots att jag är julälskare. Det ena behöver inte utesluta det andra liksom. Tänker på ett Charles Dickens-citat; "I will honour Christmas in my heart, and try to keep it all the year." Bara för att man älskar julen betyder inte det att man inte njuter i nuet. ;)

Jag längtar visserligen inte till jul nu så jag kanske inte bör "ta åt mig". Men jag tycker alltid om julen och blev jätteglad när jag hittade julfilmerna. Nu tänker jag dröja med att titta på dom visserligen till i höst - för att inte "fuska". Vill ju gå all in när det verkligen börjar bli dags. ;)
    Men jag kan ändå inte låta bli att bli lite brydd. Jag har förstått att vissa som skrivit på sistone redan längtar - i sin fulla rätt. Jag tror ändå att man ska akta sig för att tycka för mycket om vad andra människor känner och längtar efter. Om man själv inte har nöje av att läsa i tråden vid den här tiden på året så är det väl bara att man tar en paus och återkommer i höst? :)

Jag menar absolut inte något illa men känner bara att det är lätt att komma med pekpinnar. Som nämnt ovan; soldyrkarna får länga efter sommaren året om och gnälla hela vintern att någon bryr sig - för att det är lite vanligare. Bara för att man inte delar samma preferenser så behöver inte någon annans vara sämre.
    Vilket fint citat! Passar mig precis :)
  • fluu
    GossipGirl skrev 2013-06-27 08:18:19 följande:
    Njuter i nuet, men tänkte bara snabbt uppdatera och påminna er om att det sedan ett par dagar tillbaka nu är närmare till nästa jul igen, än den senaste. ;)
    Yay!
    Har varit tråkigt väder och nästan lite höstigt senaste dagarna,då börjar jag inbilla mig att det är höst och vill börja planera julen.
  • fluu

Blandad stämning

Gammaldags jul (älskar detta klipp)

Tomten

Favvolucia

Julen är här,bästa varianten

Favvoartist spelar jul

Karl - Bertil

• fluu

Kan även tipsa om Anne Sofie von Otters julalbum "Home for christmas" och ett album som heter "jul i folktron", underbara! Finns på spotify.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!