Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen
    littlemisstrouble skrev 2010-12-14 08:49:45 följande:

Jiipiii första lediga dagen inför jul. Nu äntligen kan jag ta itu med de grejerna som jag gått och längtat efter under långa jobbveckan. Här ska bakas godis, slå in klappar, köpa lite klappar, baka och spelas en massa julmusik och dricka must

låter underbart... ska påbörja sista arbetsveckan idag för ett bra tag framöver (ska ha bebis i januari).
    Om allt går som planerat ska rörmokaren komma halv tio idag o koppla in blandare till badkaret osm sen ska komma vid lunch och så ska hantverkarna komma och fixa det sista ikväll sen har vi ett badkar för första gången på 11år, här ska julbadas iår!!!!!
  • Pigelinen

nu har jag satt på lappar på de sista julklapaprna som jag har inhandlat. Gjort i ordning dagisfröknarnas julklappar (en burk var med hemlagat julgodis). Bytt apelsiner i fönstrena då de gamla började se tråkiga ut och så har jag bara två julklappar kvar att inhandla... ska försöka göra det idag... 

• Pigelinen

Köpt de sista två klapparna nu... blev en ljusstake i form av ängel till mamma, hon älskar änglar. och till papap blev det tre olika småflaskor av Whisky. Hade tänkt mig en whiskyprovning på bolaget men de fanns inga på nära håll så han får testa själv

I morgon ska vi ha julfest med kompisarna och det blir mitt första julbord, LÄNGTAR!!!!

• Pigelinen
    Ann Lee skrev 2010-12-18 12:45:01 följande:
    Beror nog på hur stor buffé ni har. Jag tror inte mer än 75 gram per person om det är en stor buffé.
    ja dt brukar vara MASSA av mat och dessutom dessert på det Då är det som jag tänkte då!
  • Pigelinen

jag har hört att man ska såga en ny snittyta innan man tar in granen. Sen måste man vattna VARJE DAG!!! Glömmer man engång så att den börjar så är det kört...

Vi har en kungsgran och de barrar inte alls lika mycket, har stått här inne i en vecka nu och lika fin. Men jag hade gärna haft en riktig om min man hade tålt det, de luktar ju så gott!!!!

• Pigelinen

Insåg just att om en vecka är julen nästan förbi... lite sorgligt

Vi kommer ifs att fira i dagarna 4a.... 23e hos min pappa, 24e här hemma (familjen) med min mamma o man, min svärmor o man, 25e här hemma med min mans bröder, 26e hos min svärfar o hans fru...  Blir lite många firanden då vi båda har skilda föräldrar men mysigt ändå att dra ut på det hela lite

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!