Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Vi firar jul som VI vill!!!! Hade min pappa fått bestämma så hade det inneburit att vi skulle tillbringa drygt 2 timmar på julafton i bilen för att åka till dem där alla mina syskon är och där det med många barn BLIR kaos... det passar inte in i det jag vill ha så jag och min egen familj firar hemma hos oss sen flera år tillbaka. Vi åker till min pappa kvällen innan och firar där och lämnar då paket till mina syskonbarn. Vist jag firar inte med dem men de har aldrig sagt att de saknar oss (de är så många ändå) och vi får en lugn o harmonisk jul som vi vill. Jag firar den jul JAG och min familj vill ha. Kan låta egoistiskt men varför ska jag må dåligt och stressa på julafton? Julen är så många dagar ändå. I fjol satt min man och jag tillsammans med vår dotter ensamma på kvällen på julafton och hade jättemysigt!!!! 

I år kommer mina svärföräldrar och min mamma och hennes man hit och så firar vi alla en lugn jul här.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen

har bakat en sats lussekatter men de är slut så jag måste baka flera Idag har jag gjort en jättedeg pepparkaksdeg... ska bli kul o smaka resultatet...

• Pigelinen

Ligger lite lågt med julbak just nu, har fått en förfrågan om att ghöra ett par bröllopstårtor nu till helgen så fokus får ligga där tills de är levererade Ska bli kul och se hur de blir...

• Pigelinen

Så, nu är det helg för min del jobbar bara tis-tors.

Har skrivit en LÅNG inköpslista och ska till grannstaden i eftermiddag (om jag kommer dit för all snö) och storhandla. Bor på en liten ort med sjukt höga priser... ex 129kr för ett paket blöjor när maxi i grannstaden tar 89.95... Har gjort en rejäll lista på baktillbehör då jag tänkte se till att ha det mesta hemma.

I helgen kommer en kompis o hennes familj på julbakning. Har gjort en STOR pepparkaksdeg och så tänkte jag att vi skulle göra Mozartkulor o Glöggbullar. BArn från 2-8år (4st) räcker inte det? Vill inte att de ska tröttna...

Någon som man inte FÅR glöma att baka till jul?

• Pigelinen

Här är det julmarknad i morgon lördag. Har övertalat gubben att vi ska gå hela familjen, han är inte så förtjust men han ska med

Gubben ska på årets första julbord ikväll med sitt jobb, inga respektive... jag är bjuden nästa vecka med mitt jobb men då jobbar min man kväll så jag kan inte gå, har ingen barnvakt. Har frågat runt men inte fått några svar o nu har anmälningstiden gått ut. Så tråkigt, när man bara blir bjuden på ett bord men sånt är livet när man har småbarn!!!

• Pigelinen

Här har det i veckan kommit ca 30-40cm snö så vist kan man säga att julkänslan infunnit sig
  • Pigelinen

Vi är ett gäng tjejer som ska gjuta ljus nästa helg. Har aldrig gjort detta innan men vi ahr samlat på oss lite småförpackningar att gjuta i. Men hur mycket ljusmassa ska man räkna med till 10 tjejer? Massan är ju vit, kan man färga den med något? Tillsätta glitter el något och vart köper man det isåfall? Massa har vi hittat på färgaffären men vi fick inte så mycket svar där..

• Pigelinen
    Baronessan skrev 2010-11-28 10:34:16 följande:

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
    och alla barnen glädjas att fira få advent

Trevlig första advent!

Mysigt med Marrieanne, får man sno den iden?

Här har vi haft julbak med en kompisfamilj, och det ordentligt MASSA pepparkakor, chokladbollar (på barnens begäran) Glöggbollar, två sorters Mozartkulor samt chokladkola. Så mysigt att sitta inne och baka när man ser hur det yr och blåser med MASSA snö utanför.
  • Pigelinen
    Baronessan skrev 2010-11-28 17:29:10 följande:
    Sno på bara!

Jag gillar Marianne-adventsljusstaken för att det är juligt med rött och vitt, men också för att det finns nåt att "plundra" på julafton.
    GILLA!!!! Och kommer deffentitivt att slänga ut min gamla mossa
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!