Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Carolaj83 skrev 2011-08-15 10:12:45 följande:
    Frökenolson-hur långt har du till ullared?

Drygt 20 mil, jag bor norr om uddevalla. Min svärfar kör bussresor dit så jag kan åka med honom med om jag vill.

Vart bor du?

• Frökenolson
    Zorba1980 skrev 2011-08-15 20:20:55 följande:
    Har köpt Amelia höst och tänkte ta en kopp thé och krypa upp med en filt och mysa

I år tänkte även jag föersöka komma ner till Ullared igen. Vi brukar ta bilen ner, tycker det är skönast!
    Får nog bli att vi åker i Oktober då vi ska få vårat 3:e barn i mitten av November.
    åhh, var det en mysig tidning? gr
  • Frökenolson
    Gurkan skrev 2011-08-15 21:31:07 följande:
    Hej igen!

vi har ingen i vår direkta nåärhet (bor lite ensligt på landet) som kan agera tomte åt oss och därför lutar det åt att det blir jakt på tomte och klappar. Skapa våra egna traditioner helt enkelt :)

Drömmen vore att gifta sig kring jul ute i snö och servera julmat på mottagningen. Om några år när vi har råd!
    I år får jag nöja mig med att pynta gran och hus och pyssla lite och laga god mat!
    skulle med vilja gifta mej ute på vintern i snö... men gubben vill inte gifta sej alls... Men viist vore det mysigt.. Gärna kring lucia...
  • Frökenolson
    Carolaj83 skrev 2011-08-16 06:41:13 följande:
    min man ville inte heller gifta sig o jag är planeringsfreak i denna familj, tror ni jag höll på att svimma när vi var i ny o han gick ner på knä o friade blev dock inget vinter bröllop men höst bröllop

vill börja shoppa julklappar   
    höstbröllop är också mysigt!
    Jag har redan börjat shoppa lite, några klappar. Har börjat åp en lista över vad folk önskar sej elller vad jag tänk att köpa till dem..Skrattande
  • Frökenolson
    Mamma SL skrev 2011-08-16 16:08:44 följande:
    Idag har jag och barnen myst inne med "Astrid Lindgrens Jul" vilket gav ett tillägg på önskelistan: En Alva. Eller åtminstone en dos av hennes sätt att vara. Sen blev jag så himla sugen på att lacka klappar. Brukar ni lacka?
    Jag lackar ibland, mest för luktens skull i huset =)
    Iblsnd är det svårt att få det runt och fin, alltså ett helt märke, men övning ger färdighet!
    Jag har kollat igenom nästan alla astrid lindgrens julfilmer den senaste månaden, så himla mysigt!
  • Frökenolson
    Koppkaka skrev 2011-08-16 17:42:28 följande:
    Närmsta lagerhaus ligger typ 15 mil härifrån
    Panduro har också bra bruna och vita papper! Det kan du ju beställa hem på nätet om du har långt dit med =)
  • Frökenolson
    Anbe skrev 2011-08-18 17:36:03 följande:
    Vi gifte oss 26 dec för många, många år sen men det var jättemysigt. Julgran i kyrkan och hur mysigt som helst.
    oh my, vad mysigt!! Blir riktigt avis när jag läser!
  • Frökenolson

vi är flera här inne som skall ha barn strax efter jul, vad kul!
    Jag ska kika i jultidningarna nästa vecka, en kompis dotter som säljer..

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!