MrsTM skrev 2011-10-11 10:05:24 följande:
Hur tidigt ställer ni fram granen? Mina föräldrar hävdar envist att den ska kläs 23 dec, men det är ju på tok för sent! Detta år SKA jag ha egen gran i lägenheten trots att vi är hos föräldrarna över juldagarna. Funderar på att kalla den för adventsgran istället för julgran och klä den omkring den 1 dec. Vad tror ni om det??
Då jag var liten så hade vi alltid en liten gran på bordet med 4 ljus i.Ett som tändes för varje söndag i advent. Jag har iblanf funderat på att börja med det igen då jag själv tyckte det var så mysigt med adventsgran. Den stora granen tog oftast in ett par dagar före eller dagen inan julafton.
Numer så tar vi in granen några dagar innan julafton. KDagen före jul brukar vi ägna åt att slå in de sista julklapparna och koka knäck och sådant. Annars är risken stor att det blir uppätet innan jul. ;)
Så några dagar inan brukar den komma in här. Och vi brukar alltid ha en riktig gran. :)
lollsanT skrev 2011-10-11 11:02:46 följande:
Idag vaknade vi upp till minusgrader och frost i gräset. Tände en brasa och längtar ännu mer till jul nu.
Vad mysigt det lät! Vi ska väl också försöka få tag på lite ved så vi kan börja elda i kaminen och sitta och mysa framför brasan snart. :)