Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
Faaast nu kanske jag lovade för mycket. Vi simmar ju på torsdagar. Är hemma därifrån vid 12 kanske.
Faaast nu kanske jag lovade för mycket. Vi simmar ju på torsdagar. Är hemma därifrån vid 12 kanske.
Ida- Jag får inte gå eftersom jag har Astrid med mig. Det är ju babycafé.
Har fullt upp den här veckan. Imorgon ska småkusinerna och deras morsor träffas Dessutom är jag förkyld. Inte så att jag känner mig dålig men så fort jag blir minsta lilla förkyld verkar det sätta sig i bihålorna och jag låter som att jag sitter i en burk Nässköljningen funkar inget vidare och reflexen som gör att det inte ska rinna ut genom munnen är ur funktion och sen gör det ont i öronen. Irriterande! Använde nässpray för första gången på ett par år igår så nu är jag väl fast i den skiten igen
Ami- Fan också. Trodde du skulle få må bra nu Krya på dig!
Novasm- Välkommen!
Miah- Hoppas E snart är bättre. Det är apajobbigt när de inte mår bra. Har hon fler symptom än feber?
Vinter- Skönt att kollen gick bra i alla fall, även om den var lite "tråkig". Tror att läkaren hade rätt i att han ser att L är en helt normal 6 mån bebis. Skitsamma om de inte flyttar en kloss mellan händerna, det kan de alldeles säkert när de är 15 i alla fall
Queen- Heja dig!!!
Behöver lite stöd. Vi har tackat nej till en plats hos dagmamma, det var bara där vi fick plats, inget vi hade sökt... Dagmamman bor i ett likadant hus som vårt, i det närmast centrum. Vi resonerade så att då kan jag lika gärna vara hemma med henne, istället för att dra in en till person i hennes liv (där hon ändå bara kommer vara till vi får en plats där vi vill ha).
Ringde till hennes förra förskola idag och de har fullt men de skulle diskutera om de kan ta in henne ändå. I så fall blir det att fara till Bromma igen, säkert till nästa augusti (annars får hon vara hemma till vi får den plats vi vill ha). A själv har inte börjat fråga om förskolan eller kompisar än men vi känner att hon skulle behöva leka med jämnåriga. Jag känner att jag och M skulle behöva lite tid för oss, gå på babycafé, fika med er, ta långpromenader osv. Visst tänkte vi rätt när vi tackade nej till dagmamman ändå? Usch vad rörigt det blev nu. Fattar ni???
Molly- Det är inte dagmamma vi är emot egentligen utan hoppandet fram och tillbaka för A. Visst skulle vi kunna kolla upp om det fanns jämnåriga men om ett år eller så vill vi ha plats för M också och skulle vi ha henne hos dagmamma också då eller ska vi ha dem på olika ställen eller ska A flytta? Nej det är nog rätt att vänta på en förskoleplats.
Miah- Majken hade ju tredagarsfeber. Vi åkte till akuten dag 2 när hon hade över 40, då trodde de eventuellt att hon hade uvi men proverna visade inget och efter 3-4 dygn gick tempen ner.
Maih- Hur har det gått???
Nån påse fick inte vi på akuten! Vi skulle fånga upp kisset i en plastmugg. Jättelätt? inte!
Vi var på alb så de borde ju veta tycker man. Vi hade ett jäkla jobb att vakta Funderade på om det inte fanns ett bättre sätt när vi vid två kissningar knappt fångade upp så det räckte.
vadå? Funkar inte facebook?
Helena! Du är så klok!
Miah- Härligt att allt gick bra. Det är ju alltid lite nervigt. Två tjejer är en vinnande kombo
Helena- Jag tänkte nog också gå på fredag. har en liten förhoppning om att det inte är fullt så mycket folk då som på lördag och söndag.
Jag tar nog bilen om jag åker dit men träffar er gärna där.
Helena- Kanon! Fixat? Hur fixar man det? Strular det med lägenhetsbytet?
Men varför fick ni nej då?
Fast Helena ni har ju skäl att flytta och frågan är om de kan neka er när ni är överens. Håller tummarna i alla fall. Annars är Abrahamsberg toppen. Löv it!
Usch, Helena. Hoppas han blir bättre snart. Astrid var också så där några gånger och precis nr vi trodde hon var frisk så började hon kräkas igen Tänk på att ta det jättelugnt med maten när han börjar komma igång igen.