• Lovi

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Tack Alfa för fin presenten som kom med posten!!! Fotot kommer genast att ramas in!!Hjärta

• Lovi

Tusan alltså! Jag har gått upp 4 kilo, jag som inte ens gått ner alla gravidkilon.Rynkar på näsan Nu blir jag så himla opepp, Men det är väl säkert för att jag ammar mindre. Nu blir det strikt kosthållning och massor av promenad. Hur går det för er andra?

• Lovi
    Alfalfafrö skrev 2010-07-18 21:29:37 följande:
    Gah! Helga har gått från solstråle till surplutt. Gnäller nästa hela tiden, svårt att roa henne och svårt att få henne att somna. Hoppas det är någon jobbig fas som snart är över!

Imorgon flyger vi till Umeå, borta 10dagar. GAH jag kommer sakna er!! Hoppas ni får trevliga fikor så ses vi efter den 8augusti!

Miah, Ha så kul i Korea, hoppas du orkar uppleva massor av saker!
    Är det starten på 19 veckorsfasen kanske? Den ska väl tydligen vara längre än de tidigare och ibland lite jobbigare. Hoppas ni får det bra norröver!!
    Vintervacker skrev 2010-07-18 21:37:34 följande:
    Lovi: Välkommen till klubben, jag gick ju upp 3 nyss och vi började väl båda komplettera med ersättning om kvällarna ungefär samtidigt? Amningen tar mycket.
    June och Loa får bilda pakt och sätta lite press på oss så vi inte fikar ihjäl oss :) Kanske får skaffa mig ett satskort nu till hösten :)
    HelenaOlivia skrev 2010-07-18 11:17:16 följande:
    det låter ju riktigt bra och jag gillar att barnet själv får vara delaktig men jag är ju lite eller ganska mkt kladdrädd, haha men jag hoppar det men ska tänka på det och försöka låta W ta själv och grejja tidigt trots min smeggfobi, haha
    Ska visa det för Niklas kanske han gillar det
    I ngt specialnummer från någon av föräldratidningarna som finns ute ni så finns det en artikel om den här metoden, det ar så jag fick upp ögonen för den. Gillar också tanken om stor egen delaktighet för barnet.
  • Lovi
    Mollywood skrev 2010-07-19 05:53:23 följande:
    Lovi - Jag gick ner till ett par kilo under startvikten och sen gick jag upp till min startvikt, som är ngt kilo för mkt kan jag tycka. För mig beror det dels på att innan gick jag hemma själv och då blir jag oglad i mat, äter mindre portioner och fikar typ aldrig. Nu är S hemma och hej vad jag äter :P Men försöker och lyckas ganska ofta vara stolt över mammakroppen, bullen på magen känns lite hemtam och mysig ;)

Alfa, Miah - ha det så bra på era resor!
    Ja rent kroppsligt märker jag kanske inte av kilona så att jag stör mig, men det stör att jag fortfarande inte kommer i alla min kläder hemma. Vill kunna känna mig lite snygg. Men jag är absolut stolt över kroppen som burit och fött en liten J Glad
  • Lovi
    RackarnsMamma skrev 2010-07-20 22:44:53 följande:
    har jag fattat det hel-tokigt...eller är det här alla mammor som fick barn i mars 2010?
    Kanske inte alla, men vi är många Flört Välkommen hit!
  • Lovi

Jag kan inte i morgon, en gammal vän jag inte träffat på länge har dykt upp. Men om någon orkar repris på torsdag så hänger jag mer än gärna med. Nu finns det mycket fint och bra dejtskvaller GladHjärta

• Lovi

Blev lite inspirerad av mat- och sovprat i dag så J fick smaka pyttelite gröt. Det slukades i den mån hon kunde :) Nu sover hon ockå i sin egen säng sedan 4 timmar tillbaka :)

• Lovi
    elzilen skrev 2010-07-25 22:33:45 följande:
    Fika till veckan v.30!!!
    Mån:
    Tis: elzilen
    Ons: elzilen
    Tors: elzilen
    Fre: elzilen
    Fika till veckan v.30!!!
    Mån:
    Tis: elzilen, Lovi
    Ons: elzilen
    Tors: elzilen, Lovi
    Fre: elzilen, Lovi

Gärna tisdag för jag känner mig lite pratsjuk om spännande sakker :)
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!