Inlägg från: Vintervacker |Visa alla inlägg
  • Vintervacker

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Hm, Waynes i Liljeholmen är fortfarande vattenskadat... dock finns det ju många andra fik med plats för barnvagnar. Inte så mysiga utan fönster men om det ändå ska regna så : )

Så jag röstar för här. 11 som vanligt kanske.

• Vintervacker

Nu har jag kommit lite ur bubblan som deltagandet på Formex-mässan inneburit för mig. Och är redo att fika igen! Imorgon ska Loa ta sprutor igen vid 10.00, hua, men efter det är jag fri. Vad är inbokat, när är nästa fika?

• Vintervacker
    Tisdag: Ida, Eva-Lena, Linda, Helena, Lisa

Jag kommer med, något darrig säkert efter att Loppan fått sprutorna. Snyft. Men J kommer med och håller i honom.
  • Vintervacker

Vi har pratat lite om detta tidigare men fick inte klarhet i det hela.

Om och när vi skaffar syskon till Loa kommer jag eventuellt frilansa. För att behålla existerande kunder är det svårt att vara helt mammaledig så därför kommer jag säkert återgå till att jobba (hemifrån) säg 25%.

Hur funkar det då med dagis? Har jag rätt till fler än dessa 30 timmar för honom? Eftersom jag inte kommer vara helt "ledig"?

• Vintervacker
    HelenaOlivia skrev 2010-08-17 20:52:25 följande:
    på min förskola där jag jobbar har vi en förälder som e pappaledig men driver eget så han jobbar och då får syskonet vara heltid på förskolan, vet inte om han tar dagar för barnet han e hemma med, jag jobbar i stockholmsstad
    skicka mail och fråga dom
    Ja det ska jag göra. Jag hade ju tänkt ta föräldraledigt deltid iaf. Knepigt det där. Lätt att utnyttja. Samtidigt kommer jag ju verkligen jobba och frilansar man hemma är det inte att tänka på att ha barn springandes runt sig.
  • Vintervacker

Nu har SatsBaby dragit igång igen och man får väl passa på innan de börjar krypa. Jag har kompischeckar igen, tre stycken, där jag kan bjuda med 1-2 personer på varje check. Det vore bäst om två följer med då jag nyttjar en check så att vi får ut maximalt av det! Så här ser schemat ut:

Datum: 2010-08-24 (Tisdag)   10:15-11:10 SatsBaby SATS Vällingby C Eva Eriksson   11:00-11:55 SatsBaby SATS Odenplan Marie Holmerson Datum: 2010-08-30 (Måndag)   10:00-10:55 SatsBaby SATS Södra Station Maria Tranefeldt   10:00-10:55 SatsBaby SATS Stadion Anna Grisotti   11:00-11:55 SatsBaby SATS Sickla Perita Lundblad Datum: 2010-08-31 (Tisdag)   10:15-11:10 SatsBaby SATS Vällingby C Tessan Lindberg   11:00-11:55 SatsBaby SATS Odenplan Marie Holmerson Datum: 2010-09-01 (Onsdag)   10:00-10:55 SatsBaby SATS Kompassen Elaine Rydberg   10:00-10:55 SatsBaby SATS Haninge Cecile Vestrin   10:00-10:55 SatsBaby SATS Stadion Anna Grisotti   10:00-10:55 SatsBaby SATS Kungens Kurva Gästinstruktör 1   10:30-11:25 SatsBaby SATS Täby Cecilie Brand Ahlström   11:00-11:55 SatsBaby SATS Medborgarplatsen Gästinstruktör 1
    Jag tänkte gå på Odenplan på tisdag, jag har en annan aktivitet inbokad den dagen efteråt så jag får se om jag hinner. Sen tänkte jag gå någon dag någonstans veckan efter, men är anpassningsbar. Självklart ger jag också bort checkarna om någon vill gå en annan tid än jag!

För den som ej vet är SatsBaby ungefär som ett lugnt step up-pass med en längre styrkedel under andra halvan, där man (om man vill) använder barnet. Musiken är låg och det är skön stämning, lätt att stanna upp och mata om man så behöver.

• Vintervacker

Jasså är det fika på G? Ja då kommer väl jag en sväng också kanske, vad har jag annat att göra än att mysa med er : ) Ringer ngn och kollar...

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!