Inlägg från: Vintervacker |Visa alla inlägg
  • Vintervacker

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Hej mina älsklingar! Nu är jag hemma. Men ni är alla hos Ida och grillar ser jag! Har saknat er iaf... Loppan var ju sjuk i förra veckan och denna har vi varit i Skåne. Jag har skrivit ett långt inlägg i andra tråden men tänkte mest säga hej i denna. Kram!

• Vintervacker

Lovi: Jag kan också vara barnvakt!!!!!!! Ropar hon. Lite sent ute kanske. Men jag lämnar gärna man och barn hemma och chillar lite hos dig, Loa lär inte bli svartis då det är June det gäller : ) Dessutom lär ju inredningen få mig att känna mig som hemma ; )

Så nu har du en lång lista av tjejer du kan bocka av.

På tipsfronten tyckte jag det lät bra med en dejt till sedan hembjudning. Alternativt kan du ju klämma in en promenad däremellan, med barnvagn och June? Så får du vibbar angående henne också innan du bjuder in en främmande karl i ditt hem som min mamma skulle sagt. Jag tänker också lite på att hembjudning brukar innebära att det lätt blir lite gosigt i stor eller liten utsträckning....

• Vintervacker

Lovi: Välkommen till klubben, jag gick ju upp 3 nyss och vi började väl båda komplettera med ersättning om kvällarna ungefär samtidigt? Amningen tar mycket.

• Vintervacker

Tiden räcker inte riktigt till här för en fika idag för mig men kanske senare i veckan!

FIKALISTA:

Tis: Vinter
    Ons: Lovi, Miah (Vinter)
    Tors: Lovi, Miah, Vinter
    Fre: Lovi, Miah

• Vintervacker

Halloj! Jag står i parentes då vi har tid hos bm vid 11.30. Sen kommer vi! Promenad låter mysigt, glass och parker likaså. Jag får ringa er och höra var ni är.

Jag och J är mitt inne i ett House-marathon (ska precis se säsongsavslutning) och är proppmätta på en stor fruktsallad mm... later!

• Vintervacker

Tack så mycket för idag, det var verkligen en humörhöjare av rang att få träffa er. Var lite låg annars i veckan, trött på vädret och vår lägenhet men jag kom hem som ett solsken : )

• Vintervacker

Jag är väl en av få kvar på cerazette och efter att ha gett det nu snart tre månader så inser jag att de funkat bra för mig. I början var jag lite upp och ned i humöret men jag ville ändå vänta och se eftersom jag så gärna ville det skulle funka med hormonspiral. Dessutom är det ju denna eviga fråga - är jag lynnig som är jag är eller är det p-pillren? Är jag blödig pga hormoner eller amningen eller bara att jag blivit mamma, denna stora livsförändrig...?

Så den 6:e ska jag sätta in en hormonspiral. Grejen är den, att många som inte klarat cerazette trivs ändå med hormonspiralen har jag läst mig till. Den har ju mycket lägre dos hormoner.

Men, still, jag vet... det är ju ändå ett hormonp-medel. Men säkerheten plus bekvämligheten väger över.

Med det sagt, Lovi, rekommenderar jag annars varmt pessaret åtminstone tills ni flyttar ihop ; p

• Vintervacker

När börjar öppnis i Liljeholmen igen, någon som vet? Eller bara någon någonstans, är sugen! Nu på måndag börjar J, efter 5 veckor, jobbet igen. Och jag känner det som om jag också "har slut på semestern". Vilket känns härligt! Sats Baby börjar tisdagen den 8:e såg jag, dock då bara på Odenplan samt Vällingby, hoppas det blir fler ställen i höst. Öppnis, gympa, och så kanske det blir lite babysim också - härligt med alla höstaktiviteter! : )

• Vintervacker
    Amen jag kommer åsså så klart!

mån
    : eva-lena, (angelica 87)
    tis: eva-lena, joocee, Helena, Lovi, Ami, Vintern
    ons: eva-lena, Lovi, Vintern
    tors
    fre:
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!