Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Vi fick en tid till vc imorgon kl.10 så får se va de säger då Winston nu varit föskyld så länge, vill att de kollar öronen och halsen så man vet om nåt gör ont.
    Så vi får se efter det om vi kommer till öppnis.

Vi ska iallafall vara friska till på fredag och lördag och där med basta!

• HelenaOlivia
    LindaB78 skrev 2010-10-05 19:08:03 följande:
    Krya på dig Winston!
    Tack!

Karin och Ida jag har fixat biljetter åt oss till mässan, hämtar dem imorgon.

Vi var och titta på en 4:a i Farsta ikväll närmare Farsta Strand, vet att vi inte får den men vi måste titta på andra områden om vi inte får byta lägenhet, vi har nämligen jätte lätt för att få 3:or i Farsta, boforsgatan och östmarksgatan, så måste ju börja tänka om vi kan tänka oss det. Annars är vi ju sugna på Abrehamsberg.

Hör av mig imorgon om vi kommer eller inte med snorisen och nu hostis
  • HelenaOlivia
    LillaStollan skrev 2010-10-05 21:07:09 följande:
    Helena- Kanon! Fixat? Hur fixar man det? Strular det med lägenhetsbytet?
    en fd arbetskolega (hon är med i Lisa och Miahs bvc-grupp) hade tydligen biljetter vet ej varför så ja tack sa jag :)

Ja vi får gå till hyresnämnden så hoppas ju fortfarande men är beredd på ett nej och flyttar grannen och hans blir ledig har vi en chans men man vet aldrig, surt och bo kvar här med nyagrannar och veta att de tog "våran" lägenhet, haha
  • HelenaOlivia
    LillaStollan skrev 2010-10-05 22:02:42 följande:
    Men varför fick ni nej då?
    de vill att man i 1:a hand söker de lägenheter som blir lediga plus att grannen med sin kötid kan få en liknande lägehet i det området om en skulle bli ledig, men det är godtyckligt då det gör att det blir mer el mindre omöjligt då att byta överhuvudaget.
  • HelenaOlivia
    LillaStollan skrev 2010-10-06 08:47:49 följande:
    Fast Helena ni har ju skäl att flytta och frågan är om de kan neka er när ni är överens. Håller tummarna i alla fall. Annars är Abrahamsberg toppen. Löv it!

vi hoppas på hyresnämnden! Annars vill jag gärna bli granne med Ida+familj :)

Läkaren sa bara att han va ett vanligt snorigt barn och inget mera med det, det var dock en läkare jag inte tyckte va förtroende ingivande men men, hoppas han snart snorat klart och kan sova bättre.

• HelenaOlivia

tack för erat stöd, jag vill verkligen bo kvar i gröndal!

Fina tårtor Linda, hoppas det blir över en bit till mig oxå :)

Oj va mkt folk det va på mässan, förra året en lördag var det mkt lugnare va jag minns eller så var det för att jag ingen vagn hade utan hade min bebis på ett mkt smartare ställe ;)
    men är nöjd med mina köp fast jag hade kunnat tänka mig mera gratisgrejjer, hihi

Jag snyltade en väska från Libero som var till gravida el de med nyfödda, fanns massa bra grejjer där ju, gav blöjjorna till Emmas lillasyster men de mesta funka för oss med stor bebis oxå, tvättlappar, engångs skötbordskydd och en humla till vagnen, hihi jag mkt nöjd

Kommer dock stupa efter idol

• HelenaOlivia

är det nån som tänkt gå på öppnis i liljeholmen imorgon?
    Om inte det blir Råsunda imorgon

• HelenaOlivia

jag och fru.Alm har bestämt träff kl.11 vid Lindex och ni är varmt välkomna att leka med oss Hjärta

• HelenaOlivia
    elzilen skrev 2010-10-19 21:51:23 följande:
    hihi, vad lite som skrivs här nu förtiden
    vi ses ju jämt, eller snarare vi har inte tid att fika som förut då vi simmar och barnen inte vill fika längre, hehe

jag kan skryta med att jag buda hem en overall för 1kr + 45kr frakt, hoppas den kommer att vara bra, stl 74 för den vi fick låna var så smal i benen så den va svår att få på så ville ha en med två dragkedjor.
  • HelenaOlivia
    elzilen skrev 2010-10-19 22:25:33 följande:
    vad var det för en trevlig overall
    från kaphal var den, en brun med igelkottar på fodret och en på utsidan.
    "manchester" skrev hon så vi får se vad hon mena med det :)
  • HelenaOlivia

Tack tjejer! Igelkottar till tandpojken, hihi

• HelenaOlivia

eftersom jag inte kan gå på babysim  och Niklas är ledig så ska jag ÄNTLIGEN ta tag i att köpa bh:ar, allt sitter illa efter amningen, man kan ju göra det bästa av det man har med en bh som sitter bra i alf.

Det var toppen att komma i väg på bio, det ska bli min grej, försöka komma i väg en gång i månaden och bara göra nåt annat.

Kram på er, saknar er sjukt mkt nu när vi inte kan leka

• HelenaOlivia
    fröken G skrev 2010-11-01 22:58:48 följande:
    Aa okej. Har ni träffats länge och så? Har skummat igenom tråden och det verkar som ni ses rätt mycket.
    Hur gammal är din lille?
    vi har haft tråd sedan förra sommaren när vi plussa, alla har inte varit med hela vägen utan kommit in på slutet. Och de första fikorna va hösten/vintern förra året.
    Vi ses ca en gång i veckan och 6av oss går på babysim tillsammans. Förut fika vi men nu blir det mest öppnaförskolan då barnen vill röra på sig.
    I den andra tråden finns alla datum när alla bebisar kom
    Välkommen hit
  • HelenaOlivia

att ha ett sjukt barn tär verkligen på en, sover dåligt och har ont i magen och bråkar med mannen om små saker, riktigt frustrerande när han inte vill bli bra

Ska göra en omgång morotssoppa till och hjälper inte det får vi ringa igen, vi har fått i han lite av morotssoppa och det har inte hjälpt, majsvällingen ratar han. Vi lyckas få i han risgröt gjord på morotssoppa och vanlig ersättning och vättskeersättning.

Han vaknar 3gånger per natt och jätte hungrig, så klart när han knappt äter på dagen.

Blä! Behövde skriva av mig är så sjukt trött på detta nu!

• HelenaOlivia

Tack tjejer för erat stöd och skönt att höra om S och A, det ger mig hopp. Kramar till er tillbakaHjärta

• HelenaOlivia

Nu har han ätit risgröt gjord på morotssoppa och majs/potatispure i ett par dagar och idag såg vi resultat, inga korvar men heller ingen soppa, jippii!
    Så nu återstår att se hur han är imorgon, man ska inte ropa hej förräns man e över bron.

Trevlig helg på er alla fina mammor

• HelenaOlivia

efter mängder av morotssoppa så har magen blivit stabil!!!!!!!!!!!!!! Jippii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• HelenaOlivia
    Queenofice skrev 2010-11-06 10:15:48 följande:
    Skönt att höra Helena :)
    tack!
  • HelenaOlivia
    Mollywood skrev 2010-11-07 05:02:37 följande:
    Äntligen Helena, vilken lättnad!
    ja det är en stor sten som föll från hjärtat
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!