Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Lovi skrev 2010-07-28 08:18:59 följande:
    Ja vi måste ses nästa vecka också innan man själv sticker iväg. Sedan får vi hålla terminsstart när alla är tillbaka i Sthlm Flört

Själv är jag alldeles ypperligt glad över trevligt frukostsällskap och en liten dotter som fullkomligen älskar att prata med detta frukostssällskap Hjärta
    Skrattande är sååå glad för din och Junes skull, hihi, det är verkligen skit kul!!!

Kaffe nästa vecka för mig oxå

Var på IKEA idag mest för att handla billiga termosar till vatten till W och en till kaffe, va glömde jag köpa om inte just termosar, för andra gången!!! Blir tokig på att bara glömma och glömmaDemon

Men kom ihåg för 100gången att köpa textilfärg till mina IKEA-traser, så nu ska de bli lila, jippii!!
  • HelenaOlivia
    FIKA v.31
    mån: eva-lena, (angelica 87)
    tis: eva-lena, joocee, Helena
    ons: eva-lena,
    tors:
    fre:
  • HelenaOlivia
    Lovi skrev 2010-07-29 18:38:31 följande:
    Idag fick jag mens för första gången sedan j:s tillblivelse. Inte konstigt att jag kännt mig svullen som en flodhäst i ett par dagar. Så mensen tillbaka + dejtar. Do i have to mention, skaffa preventivmedel! Ska ringa Bm jag gick till under graviditeten. Hon berättade om något helt nytt pessar som är mycket mindre och säkrare än de äldre modellerna. Har ingen som helst lust med p-piller iaf, har inte ätit det sedan 2001. Har alla ni andra fixat nytt preventivmedel?
    nej, vi kör kondom nu då det gick så dåligt med cerazetterna, får väl kolla va vi ska hitta på i framtiden, vill ju vänta lite till med att få en till
  • HelenaOlivia
    Alfalfafrö skrev 2010-07-29 23:40:19 följande:
    Jag måste också skaffa något nytt prevmedel... funkar inte alls med cerazette... Kör kondom nu, mindre kul tycker jag..

Inser nu att min mens blir bara värre och värre för varje barn, jag kommer behöva sjukskriva mig tre dagar när jag har mens, det bara forsar ur mig... verkligen sjukt! Undra om man kan lösa det på något sätt, vill verkligen inte ha det så.. Kan inte leva normalt! Ursäkta mina detaljer men jag har nu de senste menserna haft så jag rest mig och jag känner hur det rinner ner för låren..inget hjälper! jätte jobbigt, vågar inte gå ut!
    låter verkligen jätte jobbigt, så kan du inte ha det, hoppas du hittar nåt som hjälper. Kram
    MiahMaria skrev 2010-07-30 18:04:33 följande:
    Hej på er!

Här kommer några rader från ett otroligt obarnvänligt Seuol. Vi njuter av att vara här men tycker att det är jobbigt att konka sulkyn upp och ner i trappor dagarna i ända. Än så länge har det inte blivit så mkt shopping men ska iväg ut nästa vecka utan kiddo och karl Maten är inte vad jag hoppats på heller. Sist åt jag som en galning och njöt för fulla muggar av bulgogi, calbi och annat smarrigt och var ruskigt ogravid. Nu petar jag mest i maten och längtar hem till min fruktkräm och mina singoalla citronkex. Magen är stor som en boll tycker jag och det är svårt att dölja när man inte har så mycket kläder på mig.

Emma sover som en björn om vintern och äter som en häst. Tur jag tog med 3 stora förpackningar med pulver Hade inte alls räknat med att hon skulle bli hungrigare av värmen.

Hoppas ni har det bra alla där hemma!!

Lovi: Ja se till att skydda dig, det kan gå snabbt annars
    Härligt och höra att det går bra för Emma :)
    Hoppas du hittar massa på din shoppingrunda och att du inte svälter ihjäl där borta.
    Tänker på er och saknar er
  • HelenaOlivia
    Vintervacker skrev 2010-07-31 21:29:28 följande:
    När börjar öppnis i Liljeholmen igen, någon som vet? Eller bara någon någonstans, är sugen! Nu på måndag börjar J, efter 5 veckor, jobbet igen. Och jag känner det som om jag också "har slut på semestern". Vilket känns härligt! Sats Baby börjar tisdagen den 8:e såg jag, dock då bara på Odenplan samt Vällingby, hoppas det blir fler ställen i höst. Öppnis, gympa, och så kanske det blir lite babysim också - härligt med alla höstaktiviteter! : )
    17 eller 18 aug börjar öppnis i liljeholmen men Malin prata om att den i Årsta börja tidigare, går att kolla på stockholmsstadshemsida om jag inte minns fel.
    Saknar det oxå lite, vi hade det bra där
  • HelenaOlivia
    JooCee skrev 2010-08-02 18:28:54 följande:
    Jag kan absolut dyka upp vid 11 i Liljeholmen men undrar lite om det inte är dags för en dejt i Sollentuna C snart? Jag har riktigt dåligt med cash efter semestern och det vore skönt att ha möjlighet att sitta inomhus någonstans där det är gratis - som det är där. Då kan man ju ta med lunch eller köpa fika på typ Ica..

kan man sitta inne i centrummet och ha egen fika med sig? Lät ju bra, vi får ta det någon gång.

Jag och W dyker upp i Liljeholmen imorgon vid kl11, saknar er mina fina vännerKaffe
    Kul att vi blir så många

• HelenaOlivia
    Alfalfafrö skrev 2010-08-04 11:59:38 följande:
    Morr!! Eftersom jag inte kan fika och gnälla av mig får jag skriva här.

Sitter hos mina föräldrar och får har barnen heeela dagarna. Mannen meckar våran bil samt hjälper min far att lägga nytt tegel på taket. Jag är less på att ha dem hela tiden men så fort jag säger något får jag höra:

- Gå ut och byt bromar på bilen du då?! För det måste göras....
    - Det är ju inte som att jag roar mig genom att göra detta, du var ju iväg och handlade igår...

GAAAHH Biter snart av honom huvudet! Jag kan inget om bilar vilket innebär att jag tyvärr inte kan göra det... Byta tegel vill jag inte eftersom jag har höjdskräck men innebär detta att jag ska ta hand om barnen och rodda inför detta hela dagarna på våran "semester"?!
    det var ju inte så att jag var och handlade utan barn igår heller utan hade dem båda i vagnen på affären. JAG KANSKE BEHÖVER EN PAUSE FRÅN DEM!!

Lämna in bilen har jag sagt men då drar det iväg massor av pengar, och eftersom jag inte har jobb eller jobbar kan jag väl inte tvinga honom till det.. Känner mig skyldig till våran kassa ekonomi....
    Han säger dock att jag inte ska känna mig skyldig, eftersom det inte var mitt beslut att skaffa barn ist för att jobba utan att det är vårat gemensamma beslut. Men kan ändå inte hjälpa att det låter som det är det han menar när jag pratar om saker som att lämna in bilen på lagning....

Usch vad rörigt det blev men jag kände att jag behöver få gnälla av mig!
    Kramar!
    Den där jävla ekonomin, den gör en verkligen gaaalen!! Tänk om man kunde skita pengar några gånger om året iallfall så man slapp tänka på det.
    Men ta inte på dig det, som du sa ni bestämde tillsammans att skaffa flera barn.
    Jag hoppas det blir lite tid över för dig att vila från barnen, man behöver det, jag märker själv hur jag längtar efter att få egen tid, det är verkligen viktigt och att få det utan att känna skuld till någon.
    Stor kram så ses vi ganska snart och snackar MASSA skit
  • HelenaOlivia
    Hjärta till er och tack för fikat, behövde det även om jag inte va/är på topp så är det alltid kul och se er, ni är härliga och underbara allihopa och det blir roligare ju mer vi lär känna varann.
  • HelenaOlivia
    Sophia84 skrev 2010-08-04 19:28:06 följande:
    På tal om ekonomi och pengar har jag en liten rolig historia att berätta somm inträffade för typ 1 år sen med en konversation med en bekants dotter som berättat att hon vart och hjälpt sin mamma på jobbet.

Jag- Vad duktig du är som hjälper mamma. Vad ska du jobba med när du blir stor?

Hon- Jag ska inte jobba. Jag tycker det verkar så jobbigt.

Jag- Men hur ska du få pengar så du kan köpa mat, betala räkningar och dylikt???

Hon- Det går jag och hämtar ut i dom där blå sakerna.

Hon menade bankomaten. Härligt hur bekymmersfria barn är. Och vad härligt det vore om de där blå bara spottade ut pengar så fort man behövde de.. Hahahhahaa
    jag röstar för det! barn e underbara... oftast...

tror att Winston fick ont av sina sprutor nu på kvällen, han skrek som en stucken gris och bröst, flaska eller napp hjälpte inte eller vaggande så tryckte upp en alvedon medans han gallskrek, sen vyssa jag han till sömns med tårar i ögonen, stackars barn.
  • HelenaOlivia

W tackar för stödet, han va kokhet under första delen av natten men sov gott, han mår bättre idag!

Hans första tand visar sig, hihi

Lilla Majken!!!! Hoppas hon snart kryar på sig!!! Kramar från oss

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!