Alfalfafrö skrev 2010-08-04 11:59:38 följande:
Morr!! Eftersom jag inte kan fika och gnälla av mig får jag skriva här.
Sitter hos mina föräldrar och får har barnen heeela dagarna. Mannen meckar våran bil samt hjälper min far att lägga nytt tegel på taket. Jag är less på att ha dem hela tiden men så fort jag säger något får jag höra:
- Gå ut och byt bromar på bilen du då?! För det måste göras....
- Det är ju inte som att jag roar mig genom att göra detta, du var ju iväg och handlade igår...
GAAAHH Biter snart av honom huvudet! Jag kan inget om bilar vilket innebär att jag tyvärr inte kan göra det... Byta tegel vill jag inte eftersom jag har höjdskräck men innebär detta att jag ska ta hand om barnen och rodda inför detta hela dagarna på våran "semester"?!
det var ju inte så att jag var och handlade utan barn igår heller utan hade dem båda i vagnen på affären. JAG KANSKE BEHÖVER EN PAUSE FRÅN DEM!!
Lämna in bilen har jag sagt men då drar det iväg massor av pengar, och eftersom jag inte har jobb eller jobbar kan jag väl inte tvinga honom till det.. Känner mig skyldig till våran kassa ekonomi....
Han säger dock att jag inte ska känna mig skyldig, eftersom det inte var mitt beslut att skaffa barn ist för att jobba utan att det är vårat gemensamma beslut. Men kan ändå inte hjälpa att det låter som det är det han menar när jag pratar om saker som att lämna in bilen på lagning....
Usch vad rörigt det blev men jag kände att jag behöver få gnälla av mig!
Kramar!
Den där jävla ekonomin, den gör en verkligen gaaalen!! Tänk om man kunde skita pengar några gånger om året iallfall så man slapp tänka på det.
Men ta inte på dig det, som du sa ni bestämde tillsammans att skaffa flera barn.
Jag hoppas det blir lite tid över för dig att vila från barnen, man behöver det, jag märker själv hur jag längtar efter att få egen tid, det är verkligen viktigt och att få det utan att känna skuld till någon.
Stor kram så ses vi ganska snart och snackar MASSA skit