Inlägg från: FrökenX |Visa alla inlägg
  • FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Vinter: Ingen gympa för mig då jag befinner mig i de jämtländska skogarna tills på söndag.

Lovi: Tröttheten är det jag trodde och tyvärr ingen småbarnströtthet som plötsligt slagit mig med sin kraft. Är tydligen lite för fertil för mitt eget bästa och har svåra beslut att fatta även fast vi redan bestämt oss.

• FrökenX

Ang den något ovälkomna graviditeten så har vi best oss till 99.9%. vet inte om vi någonsin blir 100% säkra. Vi tänker med största samnorlikhet låta Emma få bli storasyster. Vi hade egentligen tyckt det vore bättre att Emma varit 17 månader och inte dryga 11 när hon får syskon, men är det rätt att göra abort pga det? Samtidigt, hur kommer det påverka henne att få ett syskon så tidigt? Men tänker på de som får tvillingar, där behöver ju barnen samsas om sina föräldrars tid. SVÅRT!!!!

• FrökenX

Tack för alla gratulationer kära ni! Börjar vänja mig vid tanken nu att 3 ska bli 4. Om jag blir lika dålig som sist i min graviditet är det skönare att vara hemma med Emma än på jobbet med 14 krävande ungar som inte är mina egna Men än är jag bara i v 5+4 så mycket kan hända på vägen. Lustigt att jag berättade för er så tidigt oxå, men samtidigt jätteskönt så jag kan ventilera hos er. Bland resten av kompisarna ska vi vänta tills i höst m att berätta. Dock vet mina föräldrar som blev jätteglada.

Städhjälp låter super och något som jag oxå funderar på att unna mig, det eller proffsmanikyr

JooCee: Kunde inte svara på sms då jag inte har täckning på mob här i jämtlandsskogarna. Låter INTE skoj m lilla Em, hoppas ni slipper fler blodiga blöjor och att det hjälper med nya ersättningen.

• FrökenX
    JooCee: Hur går det?

Är fortfarande kvar i de jämtländska skogarna men imorgon åker vi åter till civilisationen, yey! Ser fram emot fika till v då jag kommer vara väldigt sällskapssjuk efter att bara umgåtts m familjen och myggen här uppe. Vilka dagar ska vi satsa på? Btw, illamåendet smyger sig på mig nu, tänk att jag redan glömt hur det är att må illa fast jag spydde i 26 veckor m Emma....Tyst
  • FrökenX
    HelenaOlivia skrev 2010-07-04 14:19:53 följande:
    jag hakar på imorgon oxå och jag bangar ju aldrig på liljeholmen, hihi
    Då skriver jag in dig imorgon Helena. Liljeholmen blir kanon för mig....

VECKA 27

Mån: Eva-Lena, Ida. Sophia, miah, Malin, Helena

Tis: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Ons: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Tors: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Fre: (Sophia), miah
  • FrökenX
    HelenaOlivia skrev 2010-07-05 22:04:31 följande:

Vi prata nu på kvällenspromenaden just om hur jäklans bra jag har det och haft det som har er här. Tror att jag är en lugnare och tryggare mamma pga er då era råd och de ni själva delat med er av har hjälpt mig massor!!

Vi var hos några kompisar idag och de att W är så lugn och så säger många och jag tänker, jasså! För alla era bebisar är ju ungefär som W så tycker han e normal eller vad man ska säga men jag gissar att våra barn e lugna och trygga då vi är det och vi är det (eller jag är det) mkt pga er.

Tack för att ni finns helt enkelt!

Jag ska nog åka till Fridhemsplan imorgon då jag behöver byta min bh då kupan känns för liten så får hoppa IKEA med er bästa bästa

Jag säger detsamma. Ni stöttar och kommer med kloka råd när sånna behöves. Det finns utrymme att spy galla över sånt/sånna man är less på osv. Jag är väldigt glad över att jag har er. Ni är i särklass något utöver det vanliga!

Inget Ikea för mig heller imorgon. Måste invadera stan och leta klänningar till jag åker till Korea då jag inser att jag inte ens med den bästa vilja kommer att kunna klämma ner mig i något av de fodralen som hänger i min garderob nu då jag både har en postgravid kropp och en gravid sådan. Då illamåendet har mig i ett fast grepp så är småäta en massa sött det enda som hjälper, och vem vill må illa liksom
  • FrökenX

Om någon skulle vara intresserad av att ta en fika i stan på ett fik imorgon så hojta till!

• FrökenX

Hej tjejer!

Riktigt synd att vi missade i fredags, men jag var verkligen totalt slut och behövde en kväll hemma i soffan efter Jockes sena vecka på jobbet. Vet att många av er är borta på semester, men finns det några själar kvar i stan som har lust att träffas i veckan?

Fikalista

Måndag:
    Tisdag:
    Onsdag: Miah
    Torsdag: Miah
    Fredag: Miah

Hade en barnfri dag idag men det kändes lite ensamt nästan. Varmt i jäkligt var det och jag var på stan och letade kläder. Skyr badstranden som pesten i detta tillstånd och prisar gudarna att vi har badkar här hemma.

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!