Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Snoppan skrev 2010-09-14 20:57:45 följande:
    Vad händer om dagarna tar slut och vi inte har fått en förskoleplats?
    Det är ju KAOS i bromma.. :(
    borde inte platsgarantin gälla? Kanske ni dock måste gå där ni inte vill, jag vet inte, börjar oxå bli orolig att jag ska behöva sätta han på en fsk som ligger helt fel till och att barnet ska behövas lämnas kl.06 för att jag ska hinna till jobbet.
    Vi får hålla alla tummar vi kan!
  • HelenaOlivia
    Snoppan skrev 2010-09-14 21:22:59 följande:
    Jo, absolut gäller den.
    Men det är ju som du säger.. Du ska man upp mitt i natten för att åka KOMMUNALT dit man ska. Usch :/
    det är inte kul! Ok för mig som vuxen men ett litet barn vill  an inte härja upp med mitt i natten och släpa ut men som sagt vi håller ALLA tummar!
  • HelenaOlivia

Blir inge öf i dag pga natten

• HelenaOlivia
    MiahMaria skrev 2010-09-15 11:27:34 följande:
    Blir ingen öppna fsk för oss idag då Emma fortfarande har feber och är skruttig. Igår var den nästan upe i 40 Borde gå över snart tycker jag. Ringde vårdguiden igår och sa att dom tyckte att jag borde gå till vårdcentralen imorgon om hon fortf har feber då. Men hon har ju fått sin fösta tand nu,är det inte därför hon har feber? Vad säger ni andra?
    stackrars er! Alltid bättre kolla en gång för mkt en gång för lite kan känna så gå imorgon om hon fortf är dålig.
    Många läkare osv säger ju att feber INTE hör ihop med att de får tänder men jag vette 17 tycker var och varannan unge får feber och diareé när de får tänder.
    KramarHjärta
  • HelenaOlivia

Lilla Emma!!! Men är det bara jag som tycker det är märkligt att så små kan få urinvägsi??
    Skönt att ni gick till VC och fick medicin!

Jag tror ju oxå att de kan få feber av tandsprickning men vissa läkare osv säger tvärt nej, konstigt, men jag är ju inte läkare så vad vet jag, hihi

Jag ska jobba imorgon oxå då Niklas blivit sjuk och stannar hemma från jobbet så behövs pengarna och folk e sjuka på jobbet, skojj!

• HelenaOlivia
    Snoppan skrev 2010-09-16 20:36:37 följande:
    Bakterier från rumpan o bajset som kommer upp sa farbror doktorn till oss :)
    ok, tack! Jag menar så små sitter ju inte och blir kalla om snippan direkt
  • HelenaOlivia
    Snoppan skrev 2010-09-16 20:51:01 följande:
    HelenaOlivia: haha, nä dom gör ju inte det :)
    Emilia hade inte bara bakterier i urinet utan oxå ekolibakterier som hade börjat VÄXA i urinblåsan. Snacka om monsterbakterier!

Stackars liten!!

Nej de springer ju inte heller runt i kortkort, ännu! är glad att jag fick en son, puh, när jag tänker på sånt, hihi

1up skrev 2010-09-16 21:14:11 följande:
    Jamen, de skiter ju så det väller över alla kanter ibland.. inte konstigt en bakterie hamnar lite fel då. Nu lär det ju iaf stå klart för de flesta vad mödomshinnan fyller för funktion. :)

Man lär sig nå nytt varje dag, självklart är den bra för det ja.
    Japp bajset håller sig inte fint bara där bak inte utan är överallt, hihi

• HelenaOlivia
    MiahMaria skrev 2010-09-17 13:44:11 följande:
    Inatt har vi varit uppe hela natten med Emma. Hon har panikgråtit och vi tror att hon haft ont i magen. Dessutom har hon fått utslag över hela kroppen. Var in m henne igen och de tror att hon reagerar på antibiotikan och har hon lika ont inatt så ska vi byta. Det kam vara så att hon inte tål den hon fått. Det gör ont i mammahjärtat när liten har så ont och är så ledsen. Man känner sig så maktlös på ngt sätt. Tur att Jocke är hemma från jobbet m mig idag, hade inte pallat detta själv. Nu ska jag tröstäta ett wienerbröd.
    Men fy! Massa kramar till er!!!
    Hoppas verkligen hon kryar sig och att hon inte ska behöva ha ont mera, lilla EmmaHjärta
  • HelenaOlivia

Kul att det gick bra idag Kimso!

Tänkte bara säga att jag ska försöka ta mig till öppnis på onsdag och redan vid 11 då det blivit så poppis så skönt att komma dit när det är lugnare, kanske några av oss ses där.

• HelenaOlivia
    Alfalfafrö skrev 2010-09-20 16:25:07 följande:
    Jag tänkte åka till liljeholmen på onsdg så då kanske jag kan stanna till på öppnis med er! Tar med mig sjalen till dig Helena! 11 är bra, då hinner jag se eran öppna också!
    Va roligt!
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!