• babytigger

Gravid efter zonterapi

gud va roligt =)
    Grattis..

Jag ska oxå gå på zonterapi innan insemination i aug..
    Vad för slags zonterapi fick du?

=)

• babytigger
    Energica skrev 2010-06-18 07:41:17 följande:
    Tack alla!

Babytigger: Jag visste inte ens att det finns olika slags zonterapi, men jag var till en kvinna som påstår sig ha "11 barn på sitt samvete" (nu 12) som har knådat fötter sen 80-talet. Hon kände igenom hela fötterna och vristerna men koncentrerade sig på punkterna för hypofysen, äggledare och livmoder, och det kändes att hon visste var hon skulle trycka. Vid det andra besöket fick jag en del gaser i magen utdrivna som bonus . Varje besök tog en timme.

Kromosomblomman: Jag slutade helt med deodorant i sensomras. Jag hade inte en tanke på att boosta fertiliteten utan för att den kändes onödig och varför då tillföra kemikalier till kroppen?

En grej till; jag har tagit bidrottningkapslar ganska sporadiskt de senaste månaderna, när jag inte har gått på hormonbehandlingar för insemination. Kanske hjälpte de också till att få igång ägglossning på naturlig väg..?
    Jo, det finns lite olika slags zonterapi, gick på en "barnlöshetsbehandling" och det va inte bara på fötterna, utan även benen, så jag va nyfiken på exakt vilka punkter din "dam" koncentrerade sig på =)
    Så tack för svaret, hoppas d funkar för mig oxå =)
  • babytigger

nu har jag fått en behandlign i veckan  i ca 2 månader med zonterapi, även gua cha vilket inte är allt för skönt, får så lätt blåmärken och har ont i huden, så d e ingen man längtar efter..

och nu har jag även varit i danmark på insemination så nu hoppas jag på d bästa.. =)

Svar på tråden Gravid efter zonterapi