Inlägg från: Silverkatten06 |Visa alla inlägg
  • Silverkatten06

Framåtvänd bilbältesstol - vilken är bäst?

Sonen får inte längre plats i sin bakåtvända stol och det blir så illa tvunget att byta till en framåtvänd bibältesstol snart. Vilken stol är bäst? Funderar på en BeSafe iZi Up. Nån som har erfarenhet av den?

• Svar på tråden Framåtvänd bilbältesstol - vilken är bäst?
  • Silverkatten06

Jag är nog lite partisk eftersom jag har en Besafe och en Britax bakåtvända stolar idag och Besafen är överlägsen i stadighet och komfort.

Det jag tycker verkar så bra med besafe bältesstol är att man kan justera ryggläget i takt med att barnet växer och att barnet själv kan ändra till viloläge under färd. Men att den saknar horn kan ju eventuellt göra att bältet glider upp över magen, eller? Och det verkar ju inget bra i så fall...

Ska kolla mer på Britax Kid + och Cybex. Den senare känner jag inte till alls...

Priset är faktiskt oväsentligt för mig i denna fråga,  de dyraste ligger runt 2000 kr och det tycker jag en stol är värd. Men det är klart, om den bästa råkar vara billigare så inte mig emot

• Silverkatten06

Nån som känner till nåt test av bältesstolar? Hittar bara test av bakåtvända bilbarnstolar...

• Silverkatten06

Ok, nu har jag surfat bältesstolar i över en timme och det verkar som om Britax KidFix vinner. Om jag bara kunde hitta en fordonslista så att jag vet att den är godkänd för att montera med Isofix-fästen i vår bil...

• Silverkatten06
    Finesse skrev 2010-10-19 12:43:08 följande:
    Har du bytt stol till en större bakåtvänd eller kör du fortfarande med besafe izikid? För hur man än vänder å vrider på det så är det alltid säkrare att sitta bakåtvänd än framåtvänd..
    Visst är det det, men hur man än vrider och vänder på det så kommer man till ett läge där barnen inte längre får plats att åka bakåtvänt...
Svar på tråden Framåtvänd bilbältesstol - vilken är bäst?