• Maria84

Ang missfallsutredning

Jag har haft 6 missfall totalt hittills men har nu haft tre på raken så vi har börjat utredning. Hos oss blir det inga kromosomtester osv eftersom vi har barn sen innan.
    Men jag har fått göra vanlig gyn.undersökning, varit och lämnat prover (23 olika som skulle tas så det blev 18 rör!) och sen ska jag göra en undersökning på livmodern där de sprutar in vätska i livmodern..
    Visar inte proverna eller undersökningen nåt så är vi tillbaka på ruta ett igen för då gör de inget för att hjälpa oss.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Axel 090507
  • Maria84
    mammatilllilleman skrev 2010-08-11 20:48:12 följande:
    Beklagar dina missfall.
    Vi har oxå ett barn sedan innan men de tog kromosomtest iaf. Men jag räknar med att de inte ska vara nga problem med de, då vår son är fullt frisk.

Tror oxå att jag ska få en undersökning av livmodern när jag ska dit på måndag, och jag hoppas att vi kan få några svar. Håller tummarna för att fortsättningen för dig, inge roligt att inte få nga svar utan bara vara hänvisad till att man har haft "otur".
    Vi fick ta saken lite i egna händer ang utredningen. Sjukhuset ville inte göra nån utredning eftersom vi har två barn sen innan. Så vi vände oss privat och fick komma väldigt snabbt dit.

Enligt läkaren vi går hos så tog de inte kromosomtest om man hade barn sen innan, eftersom man vet att det funkar så långt. Det var bara i vissa fall som de gjorde det. Men det är ju olika från ställe till ställe.

Äggstockarna kommer de inte att göra nån spolning av hos mig då de vet att jag kan bli gravid så nu är det livmodern som ska få en koll.. Om det kan vara nåt inne i livmodern som gör att jag får missfall.
    Ska inte dit förrän den 1 sep, förmodligen..Beror på om mensen tänkt att komma som den ska, måste nämligen göra undersökningen mellan mens och äl.

Är så trött på att det ska gå åt skogen varje gång. Värsta var ju såklart när vi förlorade våran son i v.18 och de inte hittade nåt galet nånstans!
  • Maria84
    Bebisdags skrev 2010-11-19 14:03:59 följande:
    Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev nu. Utredningen på sjukhuset har inte visat något utan har mest tagit tid till ingen nytta. Har nu gått till en privatläkare istället som skrivit ut Fragmin, Pregnyl och Prednisolon. Han gjorde ett UL för att kolla att inget var fel på livmodern eller äggstockarna. Sedan tyckte han att efter 4 missfall var det dags att prova allt.

Testade positivt idag (!!) så idag har jag börjat med sprutorna och tabletterna.  Hoppas så att det  ska funka hela vägen den här gången.

Hur har det gått för er andra? Kan verkligen rekommendera alla att gå till en privatläkare om ni kan. Mycket snabbare på att göra något och mer beredda på att testa medicinering. 

Vad skönt!
    Här är det ju stopp helt.. Utredningen visade inte ett dugg och då hänvisade de enbart till vikten och jag får inga tabletter eller nåt.
    Så det är bara att kämpa på och hoppas..
Svar på tråden Ang missfallsutredning