• mammatilllilleman

Ang missfallsutredning

Har precis gått mitt 3:e MA/MF konstaterat och ska nu genomgå en missfallsutredning.
    Ni som genomgått detta; Hur går detta till och vad kan man vänta för svar?  Hur lång tid tar det?
    Har det hjälpt er ngt i fortsatta graviditeter?

Just nu känner jag bara hopplöshet och vågar absolut inte tro att det ska fungera fullt ut för oss ngn mer gång än när vi fick sonen.

• Svar på tråden Ang missfallsutredning
  • mammatilllilleman

marieh; tack för ditt svar! Va skönt att du kan få lite extra stöd av preparat vid nästa + och skönt att veta att ni är friska och har alla förutsättningar för en bebis.

Jag ska åter i morgon för att se att allt ser bra ut efter missfallet. Hoppas att jag ska få lite mer info om utredningen och när jag kan lämna blod. Jag vill ju göra detta snarast då det ska ta upp till 6 veckor att få svar på proverna.

• mammatilllilleman

jag har nu varit tillbaka och allt såg bra ut efter missfallet, dvs allt ute och ägg på väg att växa sig stort. Tror att jag har haft ÄL nu i helgen.
    Var även och lämnade blod, 8 rör blev det och maken fick lämna ett till kromosomutredningen.
    Nu ska jag försöka koppla av och bara ha en mysig sommar, mitten på augusti ska jag tillbaka och göra en stor gynutredning och få svar på blodproverna.

Marieh och Färnevik; hoppas att det ordnar sig för er, så himla hemsk att behöva gå igenom ett missfall och ännu värre när det bara blir fler. Kram och hoppas att ni får en underbar sommar.

• mammatilllilleman

Bebisdags; hoppas att din sommar är bra och att du kan koppla bort allt tråkigt och bara ha det skönt. Beklagar dina 4 MF, håller verkligen med, det tar enormt på krafterna både psykiskt och fysiskt. Hoppas att fortsättningen på utredningen blir givande och att hösten ger ett pyre som vill stanna kvar hos er.

Och jag måste säga att sommaren har varit toppen med en massa god mat och vin. Snart börjar allt igen och det är dags att komma tillbaka till verkligenheten med jobb och allt annat

• mammatilllilleman
    BåtenGullan skrev 2010-08-11 10:44:34 följande:
    Hej! Lycka till!! Jag har haft 8missfall o i Kalmar gör dom inte mkt.
    Usch, hoppas att det ordnar sig för dig. Jag går och gör utredning privat och fått hjälp på en gång, genom landsting vet jag inte hur lång tid det skulle ta för mig.
  • mammatilllilleman
    Maria84 skrev 2010-08-11 20:07:24 följande:
    Jag har haft 6 missfall totalt hittills men har nu haft tre på raken så vi har börjat utredning. Hos oss blir det inga kromosomtester osv eftersom vi har barn sen innan.
    Men jag har fått göra vanlig gyn.undersökning, varit och lämnat prover (23 olika som skulle tas så det blev 18 rör!) och sen ska jag göra en undersökning på livmodern där de sprutar in vätska i livmodern..
    Visar inte proverna eller undersökningen nåt så är vi tillbaka på ruta ett igen för då gör de inget för att hjälpa oss.
    Beklagar dina missfall.
    Vi har oxå ett barn sedan innan men de tog kromosomtest iaf. Men jag räknar med att de inte ska vara nga problem med de, då vår son är fullt frisk.

Tror oxå att jag ska få en undersökning av livmodern när jag ska dit på måndag, och jag hoppas att vi kan få några svar. Håller tummarna för att fortsättningen för dig, inge roligt att inte få nga svar utan bara vara hänvisad till att man har haft "otur".
  • mammatilllilleman

Maria84, måste vara hemskt att gå så långt som till v 18 och sen mista den lilla, verkligen ingen som någon ska behöva gå igenom. Önskar dig verkligen stor lycka framöver!

Jag har spolat mina äggledare förut men det gav varken från eller till. Så jag tror att dom ska titta specifikt på livmodern, men jag har inte fått uppgift om att det måste vara mellan mens och ÄL, och det kommer det inte vara.  Men för mig så känns det inte som att jag kommer att få nga svar utan är ganska inställd på att jag får gå lika frågande därifrån. Ska ju dit på måndag så det känns skönt att få det så snabbt efter sommarledighet.

• mammatilllilleman

Bebisdags; Härligt GRATTIS! Håller tummarna, nu ska det fungera för dig

Maria84 hoppas att det blir bra för dig. Ge inte upp!

Jag har inte fått nga fler svar och inga mediciner (hos privatläkare), utan de hänvisar till att jag "bara" haft maximal otur...hmm ja jag kan säga att jag inte är direkt nöjd med det svaret. Men iaf så är jag gravid nu (vecka 6+1) så jag är extremt nojjig, kollar om det börjar blöda hela tiden, överanalyserar allt jag känner och fått till svar att jag inte får ngn extra medicin utan bara ska ta det lite extra lugnt. Jobbigt att inte kunna glädja sig, i min värld så är jag inställd på att jag väntar MF och inte barn tyvärr, men jag hoppas att VUL om lite mer än en vecka ska ge mig glädjande besked.

Svar på tråden Ang missfallsutredning