• Barbaboo

Ang missfallsutredning

Beklagar dina missfall..Jag känner igen mig i dig för någon månad sedan..

Jag har precis genomgått en utredning och såhär gick den till:

Fick tid för att ta blodprover (6 rör) +kromosomfel, även min sambo fick lämna kromosomprov
    Alla prover visade normala värden :)
    På detta besök fick jag även göra en ordentlig gynundersökning och ultraljud.

Jag har ett myom som är 3 cm i diam och jag fick för säkerhetens skull komma tillbaka och kolla detta med hjälp av en kamera. Det visade sig inte vara orsaken till mina missfall :)

Sen ringde min läkare igår faktiskt och talade om att hon hade pratat med överläkaren på IVF, för att bolla, och de hade tillsammas kommit fram till att jag ska få två preparat utrskrivna till nästa graviditet (som jag ska börja med på första +dagen.

Jag var så omtumlad när hon ringde igår så jag uppfattade inte namnet på det ena, bara att det var progesteron. Jag ska ringa upp idag och få namnen så jag kan läsa lite om det. Men det härliga är att hon redan skrivit ut recepten och det är bara att hämta så fort jag blir gravid :)

SÅ min utredning var helt avgörande för mig på ett psykiskt plan. Min kropp är frisk! Jag hanterar mina känslor bättre nu och jag har HOPP om att få en bebis så småningom.

Nu önskar jag dig en lugn tid fram till utredningen, var inte rädd!

Lycka till, kram.

• Barbaboo

Mmm och under tiden försöker du ta hand om dig fysiskt och psykiskt så att du - när det är dax - kan hantera en graviditet och dess oro. Försök att bli stark i din tro :)

Kram och lycka till.

• Barbaboo

Tack tack!
    Sund inställning med att koppla av under sommaren, det gör jag också.

kramkram

Svar på tråden Ang missfallsutredning