• 8Viola2

Pumpning!!?!?

Vad härligt det var att läsa denna tråden!
    Har en prematur född i v 36+0 och lyckades som mest pumpa ur 50ml ett antal ggr men sedan med deras press så fick jag mjölkstockning osv.
    Kunde max få ut 5 ml dagarna innan jag skulle hem.
    Sprayen hjälpte att det rann till snabbare åt liten men jag kämpar fortf med att lära henne amma.
    Då mjölken sinade till fick vi ge tillägg på flaska eftersom sonden var borta då hon tuttade relativt bra.
    Nu blir hon otålig vid bröstet och tar nästan enbart flaska.
    Tänkte att visst kan hon få flaska då och jag pumpar men då är det nästa problem att får inte ut något genom pumpningen. Bara mitt barn kan få brösten att rinna massor
    Hur gör man då när barnet inte tar brösten längre?

♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • 8Viola2
    knäppisen skrev 2010-07-15 20:40:41 följande:
    Då ger man sjutton i att amma eller pumpa och köper ersättning och ger barnet istället. Det blir alldeles utmärkta barn av det också.
    Jo det tvivlar jag inte en sekund på men vill väldigt gärna amma!
    Hon äter ersättning nu varje mål som tilläggsmatning men med känslig mage är amma ett bättre alternativ.
    Miniform hjälper bara lite.
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • 8Viola2
    knäppisen skrev 2010-07-15 21:05:56 följande:
    Det jag menar egentligen är att om varje dag är en enda lång kamp för att få barnet att äta o för att pumpa ur tillräckligt med mjölk så är det väl bättre att lägga ner amningen och ge ersättning istället. Så kan du ägna dig åt att njuta av din bebis istället. Jag har kämpat med amningen men såhär i efterhand kan jag undra varför. Så mycket enklare det hade varit att ha hoppat på ersättning istället. Och att få slippa all matångest.
    Du kanske har rätt!
    Idag har amningen gått bättre så jag ska ge det en tid.
    Annars får jag ge med mig och enbart ge ersättning.
    Som sagt man ska hellre njuta av sin bebis än bara känna press över måltiderna.
    En poäng har du där!
    Tack för dina svar.
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
Svar på tråden Pumpning!!?!?