• Bambusa

Pumpning!!?!?

fick vissligen min dotter i v37 men svarar iaf...  försök att dricka mycket, ät ordentligt,gärna lite fetare och gärna pumpa på natten, de hjälper.. finns amningste som kan öka mängden med! hoppas de går bra och du kan amma sen, d är så smidigt och jag kände mig så nöjd att kunna efter allt trassel i början.. Skrattande

kom på ochså att ibland verkar de  som att de inte finns mer, så plötsligt rinner de till igen,så pumpa ett tag fast de inte kommer mer.. om du inte får ont utav de såklart..

• Bambusa

prova en sån där uppsamlingskupa på de bröstet du inte pumpar, ibland kom de jätte mkt för mig där, som annars går till spillo... de är ju mkt bättre att hon fått den bröstmjölken som gått att få ur än ingen alls, nästa gång tänker ja engagera mig att donera/sälja mjölk till neo om ja har så de blir över, vilket ja tillslut fick med dottern, men då hade hon blivit för gammal så mjölken passade inte längre små nyfödda.. tror d var 3månader som gränsen gick.. jag hade fler liter i frysen, men så gick den sönder så allt hade tinat, ja grinade hur länge som helst över de..   Gråter    sen finns de ju ett hormon-nässpray man kan få, ja tyckte de vart läskigt första gångerna, strömmade till och gjorde ont i brösten.. men sen gick de över efter några dagar, men ja fick den mot mjölkstockning, men man kan få den för att de ska va lättare att pumpa med..

• Bambusa
    Inglan skrev 2010-06-14 13:38:39 följande:
    Blir så fruktansvärt trött på  denna amningshysteri! Varför kan det inte accepteras att vissa inte kan? Min son är född i v.31+2. Jag fick jätte problem efter några veckor, mjölken ville inte komma och det blev fruktansvärt psykiskt påfrestande, ytterligare en sådan när man har ett prematurt barn och ligger på sjukhus osv. Min son vägrade amma och fick redan ersättning då min mjölk inte räckte på långa vägar! På slutet grät jag varje gång jag pumpade och mådde fruktansvärt dåligt av pressen så tillslut bestämde jag mig för att lägga ner. Jag har fortfarande blandade känslor ang mitt beslut men jag har en stor och glad kille här hemma som ligger över alla kurvor och aldrig varit sjuk än så jag kan konstatera att vi båda mår bättre av att jag slipper ångesten över pumpningen. Kan tillägga att jag kommer försöka amma nästa barn!
    ts skrev att hon ville ha tips, för hon så gärna ville att sitt barn skulle få bröstmjölk, vilket man såklart ska uppmuntra och ge tips om man har några...
Svar på tråden Pumpning!!?!?