• sofsan

Pumpning!!?!?

Jag har precis avslutat mitt pumperi och kör nu bara flaska.När vi bodde på NEO hade jag sjukt mycket mjölk , fick ut drygt 130ml från varje.Dom var helimpade där uppe =) Mina tjejer lyckades aldrig lära sig att tutta tutte ordentligt trots alla mina försök.Till sist var amning och pumpning det enda jag tänkte på vilket gjorde att min mjölk började ta slut.Jag tog då till ersättning.Dom på NEO sa att stress osv kan påverka vilket det gjorde för mig.Efter nån dag hade mjölken ökat dock inte lika mycket som innan.Jag pumpa då var tredje timma tills jag inte orka mer.Mina tjejer åt efter klockan var tredje timma och varje måltid/pumpning tog 1 timma så till sist var jag helt slut.Sen pumpa jag var 6:e timma och fick ut till en måltid åt dom.Men nu har jag tappat orken till att pumpa så dom får bara ersättning sedan i söndags.

Amningen blev inte som jag tänkt mig och det blev inte heller förlossningen men man får göra det som passar en bäst.Glad mamma = Glad bebis =)

Tipsen som Tulpanen 26 skrivit har jag också hört ska hjälpa till sen är det till att pumpa o pumpa för att stimulera.Men pressa dig inte allt för mycket bara!!

Lycka till =)

(¯`°?.¸ ღ Neo 051211 ღ ¸.?°´¯) sofsan.blogg.se (¯`°?.¸ ღ Nova & Nora 100415 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Pumpning!!?!?