Ledig från skolan funderingar
Har några funderingar om ledighet från skolan.
Jag och barnets mamma bor inte tillsammans, flera gånger har jag velat ta med sonen till min familj, men får ofta till svar att NEJ det går inte för skolan.
Ena gången skulle sonen vara ledig 2 veckor, andra gången jag frågade blev det 8dagar Skolan sa att 10dagar fick han vara ledig OM vi lovade att läsa ikapp. Men mamman sa ändå nej.
En av gångena så sa hon NEJ till mig men så åkte ändå sonen med sin morfar på semester och var ledig 12 dagar från skolan.
Förra året åkte mamman med sonen och tog ledigt 14 dagar, och hon planerar en ny resa och då ska sonen vara ledig minst 4 hela veckor.
Hon skiter i om jag säger NEJ, och hon struntar i om jag inte skriver på ledighetsansökan eller om skolan säger nej. Sonen har problem i skolan och har svårt att hänga med vilket hon inte verkar bry sig om.
Men vad kan man göra, vad händer om skolan säger NEJ jag inte skriver på papper och hon åker ändå??
Att hon inte låter mig ta med sonen beror inte på att jag skulle ta honom och stanna, det vet hon, utan det är mer MAKT hon är ute efter. Samma sak om vi bestämmer resa inom Sverige, hon säger NEJ då ska vi åka bort. I år var jag smart och frågade först vilka veckor de planerat sen planderade jag efter det så då ska hon inte kunna komma och ändra...Sonen vill gärna åka med och blir ju ledsen varje gång han inte får
Sonen går på högstadiet.