Inlägg från: ungmamma93 |Visa alla inlägg
  • ungmamma93

16 och gravid,lite frågor om hur det är att vara ung mamma..

jag

jag har 14 år när jag blev gravid  och födde barnet när jag gick i nian. jag fick anpassad skolgång för det var drygt en termin kvar då. Jag började faktiskt gymnasiet direkt efter nia och det har fungerat rätt bra. jag bor hemma hos mina föräldrar. Barnets pappa bryr sig inte men jag skulle inte hindra honnom om han börjar att bry sig.

• ungmamma93
    Doris94 skrev 2010-12-13 16:48:46 följande:
    Var det många som var på dig om att du borde göra abort mm och isf hur hanterade du det`?
    För både min kusin och mamma är på mig en hel del.
    Även min pojkvän lite grann, men han kommer stötta mig oavsett.
    Vill verkligen inte göra abort.
    nja en del var ju på mig men barnets pappa sa varken bu eller bä. jag klarar mig rätt bra tack vare soc
  • ungmamma93
    Doris94 skrev 2010-12-13 17:12:04 följande:
    Min mamma har börjat acceptera att det är mitt beslut. Men min kusin (vi står varandra väldigt nära och umgås en del, hon är tio år äldre) är på mig hela tiden. Igår ringde hon mig och nästan skällde ut mig för att jag ens funderade på att behålla barnet...

Jag kommer bo hos min pojkvän och första året kommer jag betala det som nödvändiga med FP och barnbidrag  och han kommer betala hyran och så typ.
    Så det ekonomiska kommer nog lösa sig.

Konstigt att barnets pappa knappt reagera.Har han ingen som helst kontakt med barnet idag?
    Förlåt att jag frågar så mycket, du behöver absolut inte svara om du inte vill =)
    ingen fara att du frågar. Nä han bryr sig inte så mycket just nu
Svar på tråden 16 och gravid,lite frågor om hur det är att vara ung mamma..