Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Ensammamma - Hur mår du?! Bebis på g?? :)

åhhh glögg! Var många många många år sen jag drack alkoholfri glögg, undra om det är gott....jag hoppas för jag har massa hemma :)

Inatt har jag haft en skit natt.....somna efter kl.5, vaknat minst 4ggr av grym värk i rygg, rumpa och ben och självklart foglossningen :P
    Var jäkligt svårt att vända sig i sängen och hur svårt som helst att ta sig upp på toa haha, i morse fick sambon hjälpa mig upp ur sängen haha.

Var hos BM och läkaren i fredags!
    BM trodde lillen låg åt fel håll, så vi fick titta på deras STENÅLDERS ultraljud (såg ingenting) men såg typ något runt (huvudet), något randigt (revbenen)...så det var lite sådär...men men han låg rätt. huvudet nedåt som han ska. Ej fixerad. Men har läst på nätet att alla barnen fixerar sig inte..så det betyder ju inget.
    Läkaren....han kände på blygdbenet...gjorde SVINONT!! Hade jätte ont i många timmar efter det...aj aj...Men slutade med heltidssjukskrivning resten av graviditeten :)
    Vad skönt!!! Då kan jag koncentrera mig på att må bra och dona lite med bebisens saker :)

Pulka, vad kul!!! Men hoppar nog det denna vinter :P

Brommamaria - japp 28/12, men jag och lillen har kommit överrens att han ska stanna inne till iaf 1januari :P

Nu blir det varm oboy och en varm vetekudde :)

Kram

• lillapindi

Hej

Brommamaria - Näää jag går in i v.37 i morrn, har nästan alla kläder kvar att tvätta, rummet är inte klart ännu...sängen är klar men resten!
    Har inte ens orkat packa min BB-väska haha...har noll koll.

Bindor har jag inte ens köpt än :S Borde kanske göra det. Men det e så svårt...hur mycket ska man köpa! :P

Jag kan eventuellt ses lite senare i veckan? torsdag???
    Ja guuu så skönt att vara sjukskriven, känner mig mer avslappnad nu än innan då man inte visste om jag var tvungen att arbeta eller ej! :S

Nu har jag beställt lite grejjer från kicks...varför ska det ALLTID bli så dyrt?! Hur jag än gör :)

Hur gör ni med julklappar i år?
    Vi känner att det går så mycket pengar inför bebisen att vi nog hoppar att köpa massa julklappar i år. Eventuellt något jätte litet.

Usch jag måste åka till affären, vill inte gå ut, ser så kallt ut :)
    Sen är jag sugen på så mycket att jag inte kommer orka bära allt haha.

Lycka till i morgon ensammamamma!!

• lillapindi

Ensammamma - Åhh lycka till tjejen!!! Jag väntar med spänning på att höra av från dig....!!
    KRAM

• lillapindi

Onsdag kan jag, men då efter kl.13? Glad

Grattis ensammamma!  Glad

• lillapindi
    Brommamaria - nä jag känner ingenting Rynkar på näsan Blir nog ingen bebis hahaha....nä jag tror inte jag har några förvärkar, har väl värk till lite i magen men försvunnit lika snabbt.
    Det enda jag har, men som bara märks när jag ligger på ryggen, är att det kan dras ihop i magen och ned i benen...och det är då oftast på natten. Men väldigt sällan.
    Så jag känner ingenting..... Obestämd

Blir nog ingen bebis på ett tag för mig, alla verkar ha förvärkar och sammandragningar och jag känner just nu ingenting....bara att han trycker sig nedåt så det kan hugga/blixtra i underlivet och att han e på min blåsa och revben hela tiden haha.
    Varför känner inte jag nåt?
    Jag har hört att om man har förvärkar och så innan så blir förlossningen lättare, men det har jag ingen aning om :)

Det enda jag känner är då foglossningen, kan knappt gå vissa stunder.
    Samt att jag behöver tillgång till toalett hela tiden.

Är ni också snuvig/täppt i näsan?

Nu ska jag försöka orka ta mig till affären och köpa mig lite gott :)
  • lillapindi

hej tjejer!
    Jag missade totalt att ni bestämt dag o tid.
    Skäms på mig, är inte inne här lika mycket som innan, hänger mest på facebook och donar med bloggen...

Brommamaria - Det kommer att gå kanon på TUL:en! När ska du dit?

Crimson - åh vad jag vill träna!!!! Hade precis kommit igång med träning och lyckats klämma in de få tillfällena jag kunde med mitt dumma arbets schema och så blev jag gravid och började må jätte dåligt så jag fick frysa mitt träningskort till slutet av februari :P ....nu längtar jag tills jag kan börja träna igen :)

Är helt slut, är det bara jag som känner mig helt slut?!
    mindre än 3veckor till BF och jag är så trött i kroppen, tycker det värker mest överallt och lillen ska trycka sig mot revbenet hela tiden så jag har ont där hela tiden. kan inte stå, sitta eller ligga.... :S
    Men bara att stå ut.....snart har jag min prins här :)
    Blev så jätte nervös igår natt över förlossningen, fattar inte hur jag skulle klara av att föda och fick lite panik. medans i nästa sekund bara önskade att jag fick åka in o föda hahaha....
    Tror min nervositet börjar krypa fram nu :P

• lillapindi

Jo nästan alla har facebook nu för tiden :)

Jadå förlossningen går nog bra...är nog bara nervositeten som börjar titta fram.

Vart ska du åka? :)

• lillapindi

åh gotland!! dit vill jag åka, aldrig varit där. Kanske i sommar :)
    Jaaa klart han ska träffa farmor o farfar och andra släktingar ;)

Du får ha det så jätte härligt på gotland, så ses vi när du kommer hem! :)

• lillapindi

Hehe ja det e så sött när dem får hicka :)
    Och visst är det obekvämt värre när dem trycker sig upp mot revbenen...min lilleman har typ bosatt sig under mitt revben känns det som. Är ständigt i kläm och har ont i revbenen.

Jag är inte direkt rädd för förlossningen, men nervös. Jag vet  att det kommer göra skiiiiiiit ont....men det ska gå bra :)

åh ja, träna....längtar.
    Nu var jag i sollentuna centrum idag, letade skor.....efter att ha gått 2 våningar (och bara gått in i sko affärerna) så e jag liggandes. Har svin ont i foglossningen. Klarar ingenting nu för tiden :( lite ledsamt.

• lillapindi

Oj, vi sa att vi hoppar julklappar i år...då vi har så mycket för oss inför bebisen.
    Fast känns lite trist, har tittat lite på nätet och varit SÅÅÅ sugen på att köpa julklappar haha.
    Nä vi vet ju inte om vi är på BB i jul hehe...fast tror jag inte :)
    Vi får fira hemma och se kalle anka och äta gott!

Jag har inga känningar....trodde jag hade känningar förut idag men visade sig bara vara magknip hahahaha attans!
    värkarna kommer väl som en chock för mig sen :P

Ahhh revbenen, är det bebisen som trycker upp sig? Det gör min lille, jisses är alldeles öm.

Idag vann jag 2 mobiler, ska ha dom ovanför spjälsängen och ena vid skötbordet i tvättstugan.

Förresten, gå in på min blogg och gissa när lillen tänker titta ut :)
    Min blogg

Hoppas att ni har en trevlig advent!
    Kram på er alla!

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby