Inlägg från: crimson |Visa alla inlägg
  • crimson

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Ja god fortsättning på er. Vilken liten goding hon fick Maria. Hur går det för dig lillapindi?

• crimson

Nu känner jag på mig något lillapindi...

• crimson

Woohoo,  massor av grattis! Ser fram emot forsättningen!

• crimson

Brösten är hårda och svullna första dagarna, inte av mjölk utan av lymfa och allmän svullnad. Om dem är så svullna att han inte får tag kan du mjölka ur lite med pump eller med handen. Men bara pytte pytte precis få att den absolut värsta svullnaden släpper. Tar man för mycket blir det bara ännu värre efter några timmar. Svullnaden lägger sig efter några dagar.

Har du inte redan skaffat så finns det mjölkuppsamlingskoppar på Apoteket som jag inte kunnat leva utan. Då får dessutom vårtorna luftas. Jag har aldrig haft sår, däremot blåsor och regel nr 1 är att ALLTID se till att han suger rätt. Och att Lufta! Speciellt om du läcker mycket, sen finns det kräm på apoteket man kan smörja sig med. Men greppet är jätteviktigt.

Det är riktigt tufft i början men Det bästa av allt är art det går över. Om några dagar gör det inte det minsta ont längre!

• crimson

Maria- på förmiddagen är mjölken gräddigare och på kvällen tunnas den ut. Den mättar då inte lika bra, det har inget att göra med att mjölken inte räcker, alla barn är tuttigare på kvällen. Det enda man kan göra för att öka produktionen är att amma amma amma! Att amma på natten är postitivt för produktionen.

• crimson

Det är fullständigt normalt. För mina barn har det börjat glesa ut när dem börjar komma upp mot 2 månader. Men man ammar alltid mer på kvällen så länge man helammar. Alltså om du ammar var 4e timme på dagen så kanske det är var 3e på kvällen även när dem blir större. Sen är ju amning inte bara mat utan så mycket annat och många barn är ju lite ledsna och trötta efter en hel dags nya intryck. Då är det mysigt att tanka lite mamma vid tutten. 

Min lilltjej heter Rylie och min stora Keyla.

• crimson

Ohh no. Keyla har kräkts 4 ggr inatt. Hur gör man? Blir bebisar magsjuka?

• crimson

Suck, nu var det min tur att få kräksjukan. Fy fan vad illa.

Min plutt fick sina 3-mån sprutor igår och vägde då 6.7 kg och var 65.cm.

Jag gör rätt mycket på dagarna ändå. Lämnar på dagis vid 9 mån-tors. Efter det åker jag till gymet och tränar. Efter det åker jag antingen iväg och träffar nån kompis eller åker hem igen. Hemma pular jag runt. Plockar, tvättar, städar och gullar bebis. Läser matte. Kl 16hämtar jag Keyla. På fredagar är Keyla hemma från förskolan och då hittar vi alltid på nått. Det behöver inte vara värsta grejen men vi kanske går till öppna förskolan, biblioteket, åker pulka eller åker hem till nån kompis med barn så hon får leka. Jag är rätt rastlös av mig och gillar att ha saker att göra. Nu vill jag bara bli frisk!så typiskt att jag blev sjuk just idag för jag skulle jobba idag..,

Lite orolig för amningen nu när jag är så uttorkad. Hade kräksjukan en gång när Keyla var liten och då tog det någon veckas kämpande innan amningen återhämtat sig. Dessutom vägrar rylie att vara hos någon annan än mig. Tobbe kan ta henne kortare stunder men inte mer än 5-10 min på kvällen. Är tokavis när jag läser att era sambos tar barnen på morgonen eller kvällen etc. Det funkar oftast inte hos oss. Nu behövs jag..

• crimson

Dessutom VÄGRAR hon flaska så det finns inget annat än amning att ta till. Hur gjorde ni för att få era barn att ta flaska?

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby