Inlägg från: crimson |Visa alla inlägg
  • crimson

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Jag känner verkligen med Er som har ont. Fy vad jobbigt! Men snart är det över...
    Jag körde mitt första träningspass i helgen, fruktansvärt jobbigt, men skönt och kul. Jag valde art börja på sats istället just för att dem har barnpassning från att bebisen är 12 veckor. Fram tills dess kan man ta med bebisen i bilstol in på gymet eller köra mamma-barnpass. Idag har jag vart och tittat på Keyla när hon var lucia på dagis, så otroligt söta.

• crimson

Vart tränar du någonstans? Kan tillägga att med min äldsta dotter hade jag inte en enda värk, förvärkar eller känning ägt. Nada! Hon kom två dagar innan Bf och det satte bara igång pang med att vattnet gick. Så det behöver inte betyda något alls att du inte har några känningar.

• crimson

Vad skönt att det gick bra, hur stor är han beräknad att vara? Praliner låter kanon, önskar jag hade några... Vi sitter oxå inne hela dagen idag.

• crimson

Lillapindi- det hände mig när jag var gravid med Keyla. Jag trodde att vattnet gick för mina byxor var HELT dyngsura, jag åkte in till förlossningen bara för att kolla och det var bara flytningar. Kändes lite pinsamt...

Maria- det låter utan tvekan som att det var slemproppen. Med keyla gick proppen 2 dagar innan hon kom och med rylie gick den inte alls. Så här sent brukar det ju betyda att förlossningen startar inom några dagar...

• crimson

Vad spännande att gå och längta. På något konstigt sätt är jag nästan lite avis på er. Att föda barn är ju verkligen det häftigaste som finns!

• crimson

God jul på er. Någon som firat jul på bb?

• crimson
    brommamaria skrev 2010-12-27 08:07:11 följande:
    Vi var på media markt och trängdes, lång kö dit och lång kö därifrån :( Köpte en soda stream i alla fall. Men det var jättejobbigt att stå i kö... Vet inte om det var värt det.
    Om jag inte är på BB så tar jag gärna en fika nån dag! Har ingenting bokat för veckan...
    Imårn vid 12? 
    Jag har ett pass på sats kl 10,15 så jag kan fika när jag är klar :D
  • crimson
    brommamaria skrev 2010-12-27 09:33:05 följande:
    Låter ju toppen :) när är du klar då?
    12 blir kanon
  • crimson
    lillapindi skrev 2010-12-28 21:26:39 följande:
    Ja förkylning suger!! vill också träffa er!!!
    Idag ansträngde jag mig lite, diskade och tvättade....tog faktiskt en tur till affären. nu e jag helt väck och har svin ont i foglossningen.
    Hur gör/gjorde ni som hade foglossning? Hur tusan ska man kunna göra saker utan att få svin ont efteråt :(

Jag har sådana blandade känslor inför förlossningen, hualigen!
    Vill så gääärna, men vill inte alls :)
    Det fanns inte så mycket att göra. Jag hade bältet på mig så mycket som möjligt, gjorde mina övningar varje dag, försökte hela tiden tänka på hur jag stod, satt och gick och hela tiden försöka undvika det som gör ont så långt det går. Hang in there!

Ja det var kul att se er tjejer!
  • crimson
    lillapindi skrev 2010-12-28 21:48:06 följande:
    crimson - jag har inte fått några övningar att göra av min BM :(

Fast nu e det ju dags när som helst...tror/hoppas jag.
    Min BM är helt värdelöst, har klagat över foglossningen länge och ändå inte fått några övningar eller tips på hur jag ska underlätta.
    Har insett nu efteråt att hon kunde gett mig så mycket mer information...

Nu mot sängen!
    Får se vad som sker inatt :P
    Min BM remitterade mig till en sjukgymnast väldigt tidigt. Det är hon som har visat mig hur jag ska stå/gå/sitta och vilka övningar jag kan göra för att styrka bäckenet och göra det bättre. Hos sjukgymnasten kan man även få akupunktur och/eller tens-maskin.

Utan sjukgymnasten hade jag nog gått och dränkt mig eller nått. Jag kände på en gång om jag hade slarvade någon dag. Nu är det ju lite sent men tills nästa gång kanske...
Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby