Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej,
    vad skönt att ni fått flytta :)
    Göra i ordning bebisrum :)
    Vi har nu köpt tapeter, blåa med elefanter på hihi skit söta!
    Ja jag har vilat i 4 dagar nu, men är inte ett dugg piggare och armar och ben bara värker hela dagarna och nätterna.
    Får se vad BM kan hitta på åt mig :)

Jag e fortfarande med den 16/11 :)
    Vart ska vi ses någonstans?? :)

snart e det bebisdags....inte länge kvar! Pirrigt!
    Kommer ni föda "normalt" eller planerat kejsarsnitt?
    Kommer ni ta smärtstillande eller vill ni köra utan?

förresten hade ni gått profylaxkurs?

Ha en fortsatt bra dag!
    kram

• lillapindi

Hej,
    Linda heter jag och går in i v34 i morgon tisdag :)
    Är hemma idag med men sen måste jag arbeta.
    Igår skruvade vi ihop spjällsängen :) blev så fint :)

• lillapindi

Hej,
    Jag tycker också att det e dyra kurser :S
    Sen måste det passa in när min sambo är hemma också...vilket inte är ofta då han arbetar borta. :(
    Vill inte gå själv, men finns profylaxkurs via webben, kanske ska köpa en sån kurs. kostar kring 300-600kr tror jag det var. beror på vart man kollar :)

Nä tror det är samma mått på täcke och madrass till spjällsäng...
    Vi har en fårfäll (eller vad det nu heter)..i vagnen som bebis får ligga på sen en åkpåse. vet inte om man ska ha mer eller om man ska lägga i en filt också, vill ju inte att det ska bli för kallt eller för varmt. Svårt sånt här :)

Åh e du också täppt i näsan, jag är helt sjukt täppt i näsan!
    Finns ju en vicks sniff man kan köpa, fast det hjälper bara lite tycker jag. Men testa!

Tror jag fått foglossning eller början till foglossning. Gör ont i blygdbenet och sen tycker jag att jag har känningar ut i benen. Gör ondare och ondare för varje vecka.
    Ni har foglossning? Har nån av er det där framme?

Fin dag vi har idag. Vitt ute av frosten och sol :)
    Tror dock att jag stannar inne!

Kram

• lillapindi

hej

crimson jag jobbar på en kundtjänst....så sitter hela dagarna. inte särskilt ansträngande på det sättet. utan det e stressen på arbetet och sen sjävklart sömnbristen som är jobbig.
    Har skrivit ett långt långt mail till BM, men inget svar än....så får se när hon behagar svara.

nästäppan, jag vet inte om det är pga förkylning eller graviditeten.....jag har nog både och tror jag...jobbigt sånt där. speciellt mitt i natten.

Nu  måste jag gå runt o tända lite lampor, helt plötsligt blev det jätte mörkt här hemma.

kram

• lillapindi

Ensammamma, började det också lite smått för dig och sen mer och mer eller fick du svinont på en gång?

Oj får du veta den 17 nov om du blir igångsatt?
    Jag har nog missat, varför bli igångsatt?

Nä nu har jag svin ont i armarn och benen värker och självklart värker det down there också....tror jag förflyttar mig till sängen.

Trött....

Har ni skrivit förlossningsbrev?

kram

• lillapindi

låter inte alls kul :(
    stackare!

Vet dem varför du är så öm och så?

Kram kram

• lillapindi

Brommamaria, jag börjar också gruva mig för förlossningen......
    Som du tänkte, tänk om dem är otrevliga och tycker jag är jätte fjompig....Vad behöver man ha med sig till BB....tänk om man kommer till det BB man valt och sen måste åka till ett annat där dem har andra "regler" om vad man ska ha med sig osv.....
    Jag ska försöka gå på en informationsträff på bb jag med, då kan man ju fråga :P
    Fast jag var ju på det bb jag hade valt och dem är faktiskt riktigt trevliga, så jag e mest orolig för själva förlossningen och att när det väl är dags att man inte får plats på bb och måste åka till ett annat :S

Oj lunch? Jag vaknade precis efter en ganska sömnlös natt igen........väntar fortfarande svar från BM, hon väntar svar från en doktor. Varför kan inte en BM bara bestämma :P

har det stormat mycket inatt? Jag har inte märkt något här hos oss....varit jätte lugnt så jag förstår ingenting haha....
    Men snö dimper det då ned.....

Kommer ni ta taxi in till BB när det väl är dags eller kör någon er?
    Visst får man reducerat pris på taxi??? har för mig att BM sa något om det.

Inatt hade jag lite värk nedåt i magen, då började tankarna igen..."åh nu ska jag föda"...men somnade och har inte ont där längre.

kram

• lillapindi

Ensammamma - åh tack!!! Sparar den listan :)

Brommamaria  - Jag har valt BB Stockholm som ligger på Danderyds sjukhus.
    Jag kör bil till jobbet, men skulle jag åka kommunalt tar det över 1h att komma till jobbet. Med bil...ca 15-30 min beroende på kö :) Men är lite bökigt att köra bil nu då det är svårt att vrida sig och titta bakåt osv...inge bra!

Jaaa jag älskar stormar och åskväder, så länge jag får vara inne :)

Jag ska höra med BM om taxi, har för mig att hon nämnde det. Och ja tusan....bara man inte föder typ på nyår eller julafton eller t o m juldagen, då lär taxi chaffisarna ha fullt upp.

Jag la precis ut en lista med saker jag köpt och behöver köpa m.m. på bloggen.......är inte mycket kvar. vet inte ens om jag glömt något :P hihi

nu ska jag göra varm oboy :)

Kraaam!

• lillapindi

Crimson, jaaa dem är jätte trevliga på BB stockholm så jag hoppas att jag får plats där när det väl är dags! :)
    Tack för listan, den sparar jag :)

Jag har fått tid hos läkaren i morgon, kanske kan minska på arbetstiden! Det hade varit skönt, speciellt då det nu inför jul är SKIT STRESSIGT så jag önskar gärn att få slippa det.
    Ska göra anteckningar att ta med mig så jag inte glömmer något, är lätt hänt när man har många krämpor nu....

Att man får ont i svanskotan är det något som har med foglossningen att göra?
    Kanske inte....men har fått ont där sen igår :(

Snö vi har! jisses, antingen töar det bort idag eller så fryser det på.....hoppas isf på töar bort, för is är ingen höjdare just nu. Jag vill verkligen inte halka!

kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby