Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hoppas allt är bra med Er trots värk och allt!
    kram

Själv så kämpar jag vidare med mina hormoner, fy farao vad dom svänger hit och dit....blir bara jobbigare och jobbigare med hormonerna.
    Ska inte gnälla då ni faktiskt har värk!

Varför går helgen SÅÅÅ fort?!
    Så tråkigt att vara ensam på vardagarna, helgen är bäst då sambon finns hemma!

Nu blir det matlagning!
    kram kram

• lillapindi

Hej alla!
    Välkommen Crimson :D

Vad har vi alla för ålder här inne igentligen och vilken vecka är vi i?
    själv är jag 29år, och idag tisdag går jag in i v.29...jisses så fort tiden går.
    Väntar en pojke och han bara sparkar och bökar mest hela dagarna :)

Har haft en pissig dag idag....men hoppas att morgondagen blir bättre.
    Sen på torsdag ska jag till BM och lyssna på hjärtljuden, jipiiee :)

Börjar bli nervös då jag ska till KS för blodprov och sen spruta...huuur tusan hittar man ut dit?!
    Och vart tusan ligger kvinnohälsan?! Går man in via huvudentren? Någon som vet?

Kram på er alla!

• lillapindi

Hej hej!
    Ja jobbigt nä svärföräldrarna ska ha åsikter om namn, det är ju ändå du och din sambo som bestämmer.
    Visst dem kan väl komma med förslag, men i slutändan är det ni som bestämmer!
    Vi har ingen aning om vad vi ska välja för namn, har massa förslag....vi väntar nu och se hur lilleman ser ut :)

Jag är i v.29 (dvs 28+2 dagar) :)
    Så snart dags.
    Du Crimson får snart se din lille bebis :) Vad roligt!!! :)
    Jag längtar som tusan, men han får stanna inne i magen ett tag till även om man tror att han vill komma ut NU hehe.

Nu ska jag ta och sova lite och vila halsen tills i morrn :)
    Kram på er!

• lillapindi

Hejsan allihopa!

Bromma blocks, nä har inte varit där men vill dit :)
    Helt sjukt att jag handlar på coop där men inte ens sett att det ska bli ett köpcentrum :P
    Fick reda på det förra veckan haha...skäms lite :P

Någon som var på mässan?
    Jag skulle dit, men hade så förbaskat ont i ryggen och benen igår och är förkyld så vi bestämde oss för att vara hemma. Vilket jag är glad för nu :)
    Hade enormt ont igår så la jag mig på golvet, vilket jag ångrade sen...för jädrar höll knappt på att ta mig upp pga värken haha.
    Idag känns det bättre, men det är inte bra.
    Det är ingen värk som har med graviditeten att göra, utan typiska kontorsarbetesbesvär.....kanske måste gå och bli knäckt eller nåt. Vet inte riktigt :S
    Men går inte att ha SÅÅÅ ont hela dagarna, man kan inte fungera då.

Idag blir det till större del att ligga i soffan och slöa och sen kanske vika lite tvätt :)

I morrn är det ny vecka igen, sen till helgen blir det ullared :)

Ha en bra dag!
    kram kram

• lillapindi

Hej allihopa!
    Hur mår ni?
    Ledsen att jag inte varit här på ett tag.
    Haft fullt upp med arbete och sen på helgerna så har det varit resa till ullared, träffa släktingar och få bebiskläder och visa upp magen, fixat badrummet (renovering) och fixat i barnrummet :)
    Men nu hoppas jag att det blir lite lugnare :)

Hoppas att ni alla mår bra!
    Själv mår jag bra :) Det är lite tungt nu.
    Mitt SF mått och vikt hade stigit drastiskt på senaste besöket hos BM och lilleman har börjat vända sig om nu.
    ojojoj nervös jag börjar bli!

Vet ni om några bra föräldrakurser här omkring?

Oj brommamaria, mår du bättre nu?
    Stenhård? är det bebisen som trycker ut sig eller är det magen som spänner ihop sig?

Ha det bra på er så höres vi snart!
    kram kram

• lillapindi

Grattis crimson :)

När är nästa träff planerad?
    Nä fy, har inte börjat med julklappar än. Tänk att det snart är jul!! :)
    Spjällsäng har vi också kvar, men annars är nästan allt klart :)

Nu ska jag vila lite :) sen fixa med blommor.
    Kram

• lillapindi

Hej hej,

Jag jobbar 100% så jag kan tyvärr bara på helgerna eller på kvällarna :(
    Jaaa vad roligt att Crimson fått sin dotter, GRATTIS igen ;)

Har köpt ett magstöd, måste bara säga...GUUUU så skönt! :)

Nu ska jag ta och laga lite käk.
    Kram på er!

• lillapindi

Hej hej.

Brommamaria - jag går på mammaledighet 20/12 så det e ett tag kvar. Jo det är rätt jobbigt. Blir jätte trött och så. Svårt att hänga med. Sen är jag ensam hemma på vardagarna, så jag måste sköta hushållet hemma också. Så jag är jätte trött.
    Men vet inte om jag kommer jobba t o m 20/12 då det är stressigt på arbetet och så. Men vi får se.
    Jag sover så svinigt dåligt, vaknar 100ggr per natt...är det inte kissnödighet så är det värk eller bortdomningar i armar och ben, eller så är det lilleman som väcker mig eller så vaknar jag bara utav mig själv :P
    Det är ju bara fööör bökigt att ligga i sängen nu. ingen ställning är skön.

veckan som börjar med 15/11 har jag semester...måndagen är jag dock upptagen, men de andra dagarna kan jag nog planera in träff :)

föräldrakurser, jo finns kurser via BM men dem är på dagarna och jag arbetar ju på dagarna :( Får inte ledigt heller från jobbet. Jädra massa pyssel bara att få in besök hos BM.... :(
    Jobba är inge kul hahaha...vill va hemma :)

Kram på er!

• lillapindi

Ensammamma - vilken vecka är du i??? Tråkigt att höra att du mår så dåligt :( kram

Jag kan luncha den 16/11 :) då har jag tagit semester från jobbet för att få vila och hinna fixa inför bebis :)

Nu ska jag kliva upp och göra mig i ordning för jobbet.
    Kram

• lillapindi

Hej tjejer,
    Hur mår ni idag?
    Ledsen att jag inte varit inne något på några dagar, men jag har varit /är helt slut!
    Trött till tusen, sover knappt på nätterna.
    Har varit hemma 2 dagar från arbetet för att vila upp mig men jag är sjukt trött.
    Inatt har jag knappt sovit, varit uppe flera ggr på toa, vaknat av värk i armar och ben, nästäppa och i morse vaknade jag upp så skönt med först kramp i ena vaden och sen efter en stund kramp i andra vaden....jätte roligt uppvaknande!
    Känner mig hormonig och grinig idag hahaha...min stackars sambo som äntligen är hemma över helgen vågar knappt röra sig här i hemma pga mina hormoner haha. Stackars!!
    Nu frågade han om det var ok om han dammsög haha sötnos!

Ska jobba nästa vecka, sen till BM på fredag. Ska då höra med henne vad vi kan göra för jag har insett att jag nu är helt slut och orkar inte så mycket.  Somnar sittandes, somnar ståendes, somnar nästan hela tiden...speciellt när jag jobbar.

Nu har jag fått klaga av mig lite :)
    Kanon fint väder idag, ska till kyrkogården och tända lite ljus och ta med en blomma eller krans!

Kram på er hoppas att ni har en bra dag idag!

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby