Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

lillapindi skrev 2011-02-12 17:20:37 följande:
    Jag har MAM napp....den är lite "plattare" i sina nappar, även nappflaskorna.
    Sitter lite bättre.

Ibland vill man ha ett band runt huvudet så nappen sitter där, men hur oschysst e inte det haha
    så det gäller att hålla i nappen lite smått tills tungan lagt sig som den ska och han håller den själv....vill han inte ha nappen så spottar han ut den eller slår bort den hehe.

Avänder ni bärsele?
    Har ni också barn som kräks som galningar?
    Känner mig så låst.
    Först att han äter SÅ ofta (tack var ersättning efter varje amning, råd från BVC, så sover han lite längre) och sen kräks mängder efteråt...suck!
    Jag är alltid full med kräks....dag som natt!
    Har aldrig några  handdukar kvar och tvättar maskiner med handdukar varje dag haha...
    Kan aldrig ha kläder på han för dom kräks han ned hela tiden.
    Nån som vet ungefär hur länge det brukar hålla i sig?
    Jag har inte provat MAM, ska kanske göra det, men finns dom i latex?
    haha, jag har också funderat på ett band, brukar sätta halskragen lite över nappen...
    Har en bärsjal som jag inte skulle klara mig utan, i den ligger han och sover medans jag kan äta, städa, handla... ja allt, tom amma! Dessutom är det inte så tugnt, har en vävd bärsjal. Min plutt vill inte sova ensam ännu...
    När har era barn börjat sova själva?
    Ja min plutt kräks jättemycket, har klätt in soffan med vattentätt underlägg... har inga fina kläder på mig..tvättar som en galning, men tvättar inte för lite kräks..

Vad skönt att han sover längre med ersättning, har gett min lite en kväll och då sov han bra men han sover också bra av den utpumpade morgonmjölken!

Min plutt har blivit mer mammig nu....

Skönt att du är bättre Carro, kräksjuka är ju det värsta som finns

nu vaknar han
    kram kram 
  • brommamaria

Halloj!!!

Hur är det med alla?

Min lille plutt är förkyld o ja e orolig att det är rs... Nån av era barn som fått det?

Annars händer inte mycket. Trött är jag o drömmer om en resa till ett varmt snöfritt land Plutten som fortfarande inte fått nåt namn ler massor nu o jag blir alldeles lycklig Tror att han har gått upp 1 kg på två veckor.... Kan det stämma?

• brommamaria

Stackarn
    Vi har haft besök trots att han är förkyld, men inte av bebisar. Plutten är fortfarande dålig.

Sjukvårdsrådgivningen tyckte att vi skulle åka in för att kolla om det är rs, BVC tyckte också det. Men inte jag.. Vill helst undvika ett väntrum med sjuka barn. Åker självklart om jag tror att det behövs men så länge han skriker, skrattar, äter o kissar så vill jag inte åka. Tycker att man borde kunna få gå till en vårdcentral eller få hembesök.
    Hur skulle ni göra?

• brommamaria

Min plutt har fortfarande inte blivit sämre verkar som att det inte är rs. Självklart åker jag in med honom om han blir allt för dålig.
    Men jag är fortfarande orolig.. BVC sa att ho. Hade tre bebisar som blivit inlagda med rs denna vecka

Hur skyddar ni er? Är ni oroliga?

Han ligger i bökar o pruttar på natten/morgonen som attan, väcker både sig själv o mig. Han verkar inte ha ont. Verkar inte spela någon roll hur han ligger. Så det enda som e jobbigt egentligen är att jag vaknar. För han verkar inte ha något mer behov av mig än att jag är närvarande.

• brommamaria

Har köpt en latex mam igår, den stannar kvar lite längre i munnen så tack för tipset.

Vi ska på två månaders koll idag med läkare o BVC tant. Spännande att se vad han väger o hur lång han är. Gissar på 5700 o 62...

Annars håller vi på att planerar inredning i bebis/datarummet. Och en resa till varmt o snöfritt land. Jag som i vanliga fall älskar vinter o snö är nu urless på alla snövallar o oplogade trottoarer. Försöker se alla extra kalorier som förbränns när jag bär o släpar på vagnen. Sen går inte min bil att köra heller

• brommamaria

5550g o 60 cm o 40cm runt huvudet så nu e han stora killen. Allt gick bra, han var pigg o charmig, doktorn var bra.
    Har Anton varit på två månaders koll ännu?

Sen for vi till Ikea en sväng, tänkte inreda med vitt, grått, svart o limegrönt. Blir nog fint, såg ett bebis rum på styleroom.se som var i dom färgerna o va Jättefint. Är ni klara med antons rum?

Vi e sugna på Mallorca, Grekland eller Kanarieöarna. Vill inte åka för långt ännu. Planerar att åka till Miami om ett år
    Är det nån annan som planerar att åka med en liten?

• brommamaria

spännande, du måste skriva vad han väger! 

vill helst ha rosa o lila i alla rum men sambon har sagt stopp... så nu blir det limegrönt och det är ju också fint!

har du varit inne på styleroom? finns många fina rum och många fua, fattar inte varför vissa lägger upp sina hem men men smaken är som baken! 

• brommamaria

Inatt har Lilleman inte bökat o pruttat alls. Vi åt på McDonalds igår, annars äter vi ganska mycket grönsaker, kryddor, linser, surkål... Ska lägga om kosten lite, donken varje dag hehe

• brommamaria
    lillapindi skrev 2011-02-23 14:48:56 följande:
    haha ja fy för att äta nyttig mat ;)

Antis har varit duktig inatt med, kanske börjar växa ifrån bökandet? Nångång måste det ju sluta :)

Varit på BVC idag och vägt.....5190g nu :D stor pojke hihi
    stora killen Skrattande
    jag har plockat fram en massa kläder i 62 idag... lägger med lite sorg bort en del kläder i stl 56...
  • brommamaria

Min plutt brukar somna hos mig vid åtta på kvällen, sen vaknar han vid 12, 3, 5, 6, 8 o vill äta. Ofta bajsar han vid 3 o 6 men han somnar om på en gång efter blöjbytet. Endast en liten lampa är tänd o jag pratar inte med honom, oftast öppnar han inte ögonen. Brukar även byta pyamas på natten då den blir nerkräkt. Jag rapar inte honom, det är jag för trött för.

Lillplutten har sovit nästan hela dagarna i ett par dagar o han är fortfarande täppt i kräks o bajsar slem så på BVC doktorns inrådan åkte vi till sjukan med honom idag på fm. Som jag kände på mig är det ingen fara med honom, han har dock en del slem i lungorna. Om han inte blivit bättre inom två veckor ska vi åka tillbaka (anledningen till att vi åkte in var att han varit så här i två veckor utan att bli bättre eller sämre) hoppas så att han blir frisk snart, gör ont i Mammahjärtat att se honom kämpa med att äta, blir såklart lite bekymrad nu när han är så slö.

Crimson, Skönt att höra fler som tycker att dom är för små för stenhårda rutiner.

• brommamaria

Det där skulle jag aldrig ha skrivit.... Han har ätit 1gång i timmen sen jag skrev det.... Fy vad jag är trött
    Hoppas att det är tillfällig.

• brommamaria

Han var snällare inatt, hoppas att denna också blir ok. Han vill inte ha andra bröstet på kvällen så jag antar att han är mätt.

Usch mens vill man inte ha redan

Lillplutten är också väldigt gnällig på dagarna, kom helt plötsligt, kanske nån tillväxtfas?

Denna kväll har vi monterat en byrå fel är så sur. Ska köpa borrmaskin imorn o borra nya hål. Men jag hade så gärna velat plocka i alla hans kläder ni... Så hade det varit om vi gjort rätt.,.

• brommamaria

Vågar knappt skriva det men min sov oxå 5 h i sträck för första gången.

Ammar oftast från ett bröst. Men ammar ju ofta

• brommamaria

Trött.... Dom där 5 timmarna hände en gång... Är faktiskt helt slut just nu, även om inatt var bättre Utvecklingsfas + rökfriare = dålig kombination Lite dött i tråden, hur är det med alla, ska vi ses snart kanske?

• brommamaria

Kanske nån utvecklingsfas för dom nu, min kompis sa att hennes lilla var lite orolig vid den här tiden. Annars har den lille fått mer rutiner på dagarna, jag har lättare att tyda vad han vill, han ligger länge och skrattar i sitt babygym Han jollrar och skrattar och försöker ta tag i saker, favoriternan är det lilla lakade biet som man fick på bb Vad sägs om Bromma blocks? Det är så lugnt o skönt där

• brommamaria

Låter som en bra ide men jag har heller ingen bil o det är jobbigt att åka längre sträckor kommunalt med honom, har i o för sig inte provat... Men törs inte. Ska försöka få ordning på bilen i veckan så kanske nästa vecka...

• brommamaria

Kan också åka komunalt men min plutt är ofta ledsen o då blir jag stressad. Då är det enklare att komma till nåt lugnt ställe efter resa då blir vi båda lugna. Men öppen förskola är nog inte så lugnt eller? Kan prova nästa vecka, jag har andra planer imorn.

• brommamaria

Vi kommer inte, ingen ide när han är så gnällig. Här hemma på fm är han pigg o glad men senaste veckan har han gråtit mkt när vi varit ute. Förut har bärsjalen alltid hjälpt men inte nu ena dagen flyter allt jättebra, nästa funkar ingenting.
    Hoppas att ni får trevligt

• brommamaria

Märkligt tycker jag att lämna tråden för en sån sak. Alla är olika och en stressig morgon kan såklart upplevas olika. Jag pratar gärna vidare. Är det bara du o jag kvar lillapindi? I så fall kan vi ju skicka meddelanden istället

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby