Jag är så jävla trött på att omgivningen inte kan acceptera min sons hår!!
Va!?? Varför skulle en kille inte kunna ha långt här? Var bland det dummaste jag hört! Lika dumt som att en tjej inte kan ha kort hår. Man har väl den frisyr man trivs bäst i eller tycker att man passar bäst i. Förstår inte varför folk blir provocerade av det? Det är ju löjligt.
Och vem sjutton skulle inte vara avundsjuk på vackert solfärgat lockigt hår, det låter ju alldeles underbart vackert!
Såg en kommentar här ovan av gullsiv, citerar: "Klart att du inte förväxlar honom med en flicka men en 5-åring med långt blont hår och tofs ser inte så pojkigt ut. Hur grov kroppstyp kan han ha vid 5 års ålder?"
Skämtar gullsiv eller? Tycker det var rätt läskigt skrivet... varför fokusera så mycket på hur manlig eller kvinnlig ett litet barn ser ut? Vad spelar det för roll gullsiv? Om det stör dig så fruktansvärt mycket att en liten pojke har vackert hår och ser ut precis som han vill och trivs med det - då tycker jag du ska ta dig en ordentlig funderare själv - vem är det som har problem, han eller du? Jag blir ledsen å alla barns vägnar när vuxna skriver sånt här. SLUTA! Låt barn få vara de de är och se ut som de vill! Jag lovar dig att denna lille killen kommer att få manligare drag när han blir vuxen, och skägg kanske till och med. TROTS att han har vackert lockigt hår.
Hoppas att alla fördomsfulla och löjliga vuxna inte för över detta på barnen, för har man vackert hår så ska man få visa det och kunna vara stolt över det! Heja heja denna lille killen! Stå på dig! Jag tror att du ser ut som en riktig ängel i ditt hår, och de som säger annat är bara avundsjuka!
/Emilia