Inlägg från: Louise Hbg |Visa alla inlägg
  • Louise Hbg

Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?

Jag hade inte reagerat så stort om min dotter satt fast i stolen under en måltid. Jag hade däremot reagerat starkare om hon och/eller någon annan sprang runt under en måltid. Min dotter som är överfull av energi hade aldrig kunnat sitta kvar vid bordet om någon annan busade på annat håll. Så barnen ska sitta vid bordet för att alla ska få äta i lugn och ro.

• Louise Hbg
    HäxanSurtant3 skrev 2010-06-04 23:48:13 följande:
    matro och matro...å barn inte är på förskola får de ju äta då det är folk runt om i liv och rörelse, tex under tågresor (jag åker tex ofta tåg med min son),på bussar,på cafeer...barn måste lräa sig kunna sitta och äta även om et inte är kliniskt tyst pch lugnt runt om dem, annars har e ju problem.

MIn son kan klara det,han sitter gladerligen och äter även om det så skulle pågå en jordbävning runt om honom.Men är han mätt så äter han inte. Enkel ekvation.

Det är egentligen hemskt barnen tvingas äta vid vissa tider på dagis. Äter du och jag alltid exakt samma tid varje dag? är vi alltid lika hungriga avrje dag?Nej.....
    Du tycks utgå från ditt barn och ditt hemförhållande och tycks ha svårt för att se hur flera andra barn uppfattar saker och ting. Under de kommande si så där 12 åren kommer ditt barn som allla andra att få hålla sig efter vissa mat tider. Så fungerar det i svensk skola. Och även många arbetsplatser har en så kallad rast med en fast tid där man sitter ner vid matbordet.
Svar på tråden Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?