vittra skrev 2010-06-06 11:26:48 följande:
Håller med, och tyvärr visar det ju också på den ökade trenden som överlag har börjat uppmärksammats i vårt samhälle, våld mot barn i form av fysisk bestraffning och allmän kränkande behandling har börjat bli mer och mer accepterat igen. Detta har uppmärksammats på flera håll och många kämpar för att vända trenden, det är inte rätt väg att få bukt med problemen vi har, det skapar bara problem på helt andra sätt tyvärr... men allt fler är villiga att gå tillbaka till en uppfostran med aga och tror att det är enda sättet
Jag tycker att det är intressant att folk tycker det är ok att ge sig på små individer som inte kan försvara sig, varesig fysiskt eller verbalt, med metoder som man ALDRIG skulle ha på vuxna. Särskilt tydligt blir det då barnaga ofta upphör när barnet blir stort nog att försvara sig.
Jag har svårt att tro att de som tycker att en liten smäll är ok skulle lägga maken över knät och ge denne en omgång ifall han inte gjort som han blev tillsagd. Hade chefen kommit fram och gett en anställd en örfil för att denne inte mött deadline hade man ringt polisen, men att slå barn för att de är gnälliga det är förståeligt. Jag fattar inte.