HäxanSurtant3 skrev 2010-06-02 09:50:31 följande:
kass pedagogik lära barnen e skall spännas fast-tycker et tyder på dålig hanterinngsförmåga från pedagog och förälder om man måste ta till tvingande åtgärder av det slaget på en 2,5 åring. Jag spänner alrig fast min son i vagnen, jag pratar med honom tills han accepterar sitta där,tex om vi har bråttom el det är för mkt trafik för honom gå bredvid själv.
Skulle aldrig komma på tanken tvinga min son sitta still vid matbordet för att andra äter. Han får gå ifrån om han inte vill äta. Barn i den åldern är alldeles för små för att förstå den typen av "mat-ettiket".
Men om du ska ha din son på dagis, får du ju faktiskt liksom alla andra föräldrar, anpassa er efter det som gäller på dagis, ska det vara så svårt att begripa??
Alla barn är ju vana vid olika "regler" och rutiner hemifrån, tycker du på fullt allvar att det är dagispersonalen som ska anpassa sig till 20 barns olika rutiner och vanor, så att alla får äta olika tider, sova olika tider, en del ska äta och sitta vid bordet medan andra springer runt och leker, för "hemma behöver de inte sitta stilla vid bordet under måltiderna". Du skriver också hela tiden att hemma funkar det bra och du spänner inte fast honom i matstol eller vagn och han behöver inte lära sig sitta stilla när ni äter, och varför kan inte personalen hantera det?? Du kanske ska ta och tänka på att personalen faktiskt har fler ungar än din att hålla reda på. Det är ju faktiskt en viss skillnad på att ha hand om ETT barn mot tretton eller vad du skrev att de var i gruppen.