• Mehlis

Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?

TS: Att personalen säger att de va nått du inte skulle se låter ju heldumt o jag förstår att de kanske inte är så kul o se sitt barn sitta fastspänt, men de hade ju sin anledning. Nu vet inte jag hur stor barngrupp o hur mycket personal de är på din sons fsk, men av egen erfarenhet...jobbar själv på fsk vet jag att de kan vara mycket barn till mellanmål o tyvärr inte så mycket personal.
    Att ditt barn ska få springa omkring o störa medans de andra sitter o äter funkar inte i längden. Självklart kan de inte tvinga honom att äta, men jag personligen tycker att de har rätt i att låta honom sitta vid bordet o vänta...de e han så pass stor för att klara...Har han gått på fsk länge? 

Sen de där som flera skriver att du ska ringa till chefen/föreståndaren tror inte jag att du tjänar någe på...H*n kan självklart prata med personerna i fråga, men mycket mer händer inte där. Jag tycker att kontakten mellan förälder-personal e jätteviktig..så boka hellre ett möte med personalen o prata direkt till dom om de hela. Jag lovar dig att du tjänar mer på o ta de direkt med dom o inte nån mellanhand.

Detta e min åsikt o jag hoppas inte att den e stötande. 

♥ Amanda o Felicia 081215 ♥
  • Mehlis
    HäxanSurtant3 skrev 2010-06-01 20:21:23 följande:
    Han har inga som helst problem sita still och äta annars varken hemma eller då vi är bortbjudna. Vi har dock inte rutinen "mellanmål" hemma så han tycker nog det är konstigt han måste sitta och äta då på dagis när vi aldrig gör det annars.

Min son äter som en häst till lunch lediga dagar hemma kl 12. Kl 16.-17 äter vi middag och däremellan så är vi ute ...han brukar inte gnälla om mellanmål och jag tycker det är överflödigt servera en massa mellan kl 12 och 16...en frukt möjligtvis men både morot,smörgås och frukt behövs verkligen inte..

Han säger till om han skulle bli hungrig eller sugen mellan 12 o 16 men oftast vill han leka och gunga istället för att tvångsmässigt "sitta still och äta". De måste ju få göra av med energin också. Men på hans dagis så skall de äta kl 11.30, sova sedan äta mellanmål då e vaknar. När skall de hinna göra av all energi? 
    Hur länge har din son gått på fsk? Rutiner är blanda de viktigaste för ett barn på fsk...även om ni inte gör vissa saker hemma så gör dom de på fsk. Kan inte tänka mig att han tycker att det är konstigt.
    Fsk kan inte låta barnen äta olika tider bara för att de gör de hemma...utan alla barn äter samtidigt, de sover samtidgt o äter igen samtidigt. Att vara hemma o att vara på fsk är sååå stor skillnad...lite annolunda o va i en stor barngrupp än att vara ute o leka själv. Skulle du vara med honom en dag så skulle du se att de hinner göra av med energin även om de äter mellanmål.
  • Mehlis
    HäxanSurtant3 skrev 2010-06-01 21:15:21 följande:

på vilket vis var barnet fastspänt och av vilken anledning?

På vilket sätt va ditt barn fastspänt? Många har frågat, men inget svar

• Mehlis

Snälla kan du tala om hur länge ditt barn gått på fsk?

• Mehlis

De som inte jobbar eller har nån insyn alls på vad som händer på en fsk ser sitt barn o bara sitt barn...vilket jag kan förstå, men jag lovar er att de är mååånga barn på en fsk o lite personal...vill ni klaga på nått så e de personalbristen.
    Hur reagera du när de sa att han gett sig på en personal?

• Mehlis

Har han gått på fsk så länge vet han vad de e som gäller...de har käkat mellanmål i 1½ år....ju längre tråden går så låter de nästan som att de händer varje dag...vilket jag tvivlar på.
    Ett barn har lättare att anpassa sig än en vuxen så tror nog inte att han har nå problem med de rutiner som gäller. Är han så stor som du säger så vet han vad de e som gäller

• Mehlis

TS de e fortfarande skillnad på ett barn o 15 barn...att du klarar ditt barn själv e ju jättebra, men att vara 2 på 15 barn är lite skillnad....

• Mehlis

HäxanSurtant3: Jag sa ju redan i början av tråden att den bästa lösningen är en öppen dialog med personalen...alltid lättast att komma fram till saker då....o att man får en förklaring på de hela om Varför.
    Man tjänar inte mycket på att gå genom chefen/föreståndaren i "småsaker" Finns inte en chans att den personalen skulle få sparken för en sån sak.

• Mehlis
    vittra skrev 2010-06-04 19:31:03 följande:
    Fast vaddå, det är ju just vad som har hänt i andra fall
    I de fallen måste de ha hänt massa fler saker som spelade in...för att ge en personal sparken för de här skulle inte funka...
  • Mehlis

Jag tror ingenting...jag jobbar själv på fsk...de e inte så att jag har sagt att de har gjort rätt, men om man ist pratar med personalen så får man veta hela sanningen.
    Själv håller jag med många här i tråden om att skulle de va mina barn som de handla om hade jag tyckt de va helt oki...för man sitter still vid matbordet....rutinerna är så på fsk....o de gäller alla barnen då o inte bara vissa....

Svar på tråden Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?