• Ess

Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?

HäxanSurtant3 skrev 2010-06-01 19:57:14 följande:
    Min son är fullt frisk vad jag vet . Däremot är han väldigt glad och aktiv just nu.Men mkt av det tycker jag beror på att dagis inte går ut med barnen om dagarna. Då han är med mig på helger så är vi ute fler timmar om dagen och han somnar som en stock sedan.Lugn och belåten. De har ju massor av överskottsenergi i den åldern och måste få "rusa av sig".
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
    Men klaga på det att dom inte är ute, ring chefen.

Sen vad gäller att han satt fastspänd, jag ser inte det som en större katastrof. Hur skulle det se ut om alla barnen sprang runt hur dom behagade. Ska en i personalen springa efter och hämta honom varje gång han drar iväg från bordet så får inte de andra barnen nån hjälp att äta. Så istället för att klaga på personalen, klaga på personalbristen. Hade dom varit två personal vid varje bord så hade en hämtat rymmare och en hjälpt de andra.
  • Ess

Jag tyckte att det var dumt sagt, att det var inte meningen att du skulle se det. Det hade varit bättre att säga, vi fick lösa det såhär idag eftersom.......................

• Ess

Du kanske skulle testa nån annan typ av barnomsorg som passar dina åsikter bättre.
    Tex hyra in en barnflicka, för då har hon bara ditt barn och får betalt för att följa dina instruktioner till punkt och pricka och du slipper dessutom gräma dig över att även din son måste inrätta sig i ledet.

• Ess
    HäxanSurtant3 skrev 2010-06-01 21:38:58 följande:
    Eller så kanske förskolepedagogen som inte kan hantera barnen skall byta jobb?

Lady Dahmer skrev ju om att en liknande incident lett till uppsägning av en fsk-personal..för det är inte OK spänna fast barn vid stolar om de klarar av att sitta där säkert själva.

Man kan placera barn som inte vill ha mellanmål i en soffa i samma rum med en bok eller ett pussel.Svårare än så behöver det inte vara.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
    Jag tycker att du ska ge dig på komunen och klaga över underbemanning på er förskola.
    Utan fler personal så har dom ingen möjlighet att löpa gatlopp efter alla barn som kommer att följa det barnet som slapp sitta med vid bordet.
    Hur hade du reagerat om du kommit och hämtat din son och fått reda på att han inte ätit pga att personen som skulle sitta med vid bordet hade fått gå med ett annat barn till ett annat rum, eftersom det barnet inte ville sitta stilla och äta?
    Hade dom spännt fast honom vid stolen när de andra lekte som straff för nåt, det hade varit ett övergrepp som skulle anmälas.
Svar på tråden Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?