Inlägg från: Starkast |Visa alla inlägg
  • Starkast

Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?

Jag tycker det var fel av personalen.

Men även att ditt resonemang inte är okej. på dagis går det inte att ha runtspringande barn under måltiderna. Han han fullt frisk/normalt begåvad, så måste han precis som alla andra lära sig att sitta stilla vid matbordet.

Min son har haft stora problem med detta. Med det har sin orsak. Han är 6år och får gå från bordet när han ätit klart, sitta i en soffa och titta i en bok. De andra barnen vet varför och då är det okej.

Men bara att vara aktiv är ingen anledning till att inte lära sig sitta still vid matbordet!

• Starkast
    HäxanSurtant3 skrev 2010-06-06 09:08:18 följande:
    Kloka ord...jag håller med dig helt.

Jag är uppvuxen med en hemma-mamma och 2 syskon. Vi har aldrig behövt sitta kvar vid bordet om vi ätit upp och jag är en nu fullständigt socialt kompetent 40 åring... . tänka sig....

Lustigt hur folk går igång i denna tråd om man inte tycker barn skall straffas med sele och spännas fast, "fostras" sitta still osv då de är endast 2- 3 år....

Jag blir lite full i skratt.
    Nu är det ju skillnad på hemma och på dagis. Vilket har påpekats mer än en gång.

Sen behöver en sele inte vara ett straff. Utan snarare ett hjälpmedel.
    Vore selar en straffmetod skulle ex. barnvagnar inte ha inbyggda sådana och de skulle överhuvudtaget inte gå att köpa i en vanlig affär.

Man ka se saker från olika håll. En liknelse kan vara en bil. Man kan se bilen som ett straff då den riskerar att döda. Eller se den som ett hjälpmedel att förflytta sig med.
Svar på tråden Min 2,5 åring fastspänd vid stol på dagis..får de göra så?