• goji

Se hit ni som plussat efter att ha försökt i 1år eller längre!

Jag skulle behöva lite uppmuntrande berättelser från er som plussat efter att ha försökt att bli gravida en längre tid.

Hur länge hade ni försökt innan plus och vad gjorde ni, om ni gjorde något speciellt för att öka chanserna?!

Som sagt var, försöker bli gravid och har försökt i över ett år utan något som helst tillstymmelse till plus och skulle behöva veta att det kan gå trots att man inte lyckats det första året. Känns hopplöst, som att det är kört och att det aldrig kommer att bli något plus.

• Svar på tråden Se hit ni som plussat efter att ha försökt i 1år eller längre!
  • goji

Katzon: Tack! Styrkekram till dig med och hoppas att vi får ett plus nu i sommar. Ja, det är konstigt att man hoppas och tror varje månad i allafall, trots att det ofta känns som att det är kört redan innan mensen kommit, och när den väl kommer är det som en stort svart hål man sugs ner i. Jag börjar bli desperat och går nu på akupunktur, dricker te av kinesiska örter, har slutat att dricka kaffe och tvingar mig på mannen tills han blir helt slutkörd. Kommer nog att ta till diverse kosttillskott, äter redan gojibär i mängder och funderar på bidrottninggele eller munkpeppar. Funderar också på att inhandla en menskopp (läste i ett inlägg om någon som använt sig av en sådan efter samlag för att det inte skulle rinna ut, och hon blev gravid..). Ja, som sagt var det börjar nästan bli lite komiskt nu för min del.{#lang_emotions_smile}

• goji

Kims mamma: Vilken otrolig berättelse, och det bästa av allt är ju att den är sann! Jättegrattis till er, och lycka till om 32 dagar! Vad spännande! =)

Tack för att du delade med dig! Det är sådant här som gör att man ändå vågar hoppas på att det en gång ska bli vår tur. {#lang_emotions_flower}

• goji

Kims mamma: Ja, förstår att det är svårt att tro att det verkligen är sant att man är gravid efter att ha försökt så länge. Längtar till den dagen det blir sant! {#lang_emotions_smile}

Kalasurka: Tack för tipset! Men ska man ta det varje dag, och hur mycket? Eller bara efter eller före ÄL?

Allt är ju värt ett försökt nu känner jag! {#lang_emotions_dreamer}

• goji

Kimsmamma: Tack snälla du! Det värmer! Se nu till att njut av att du ska bli mamma igen om cirka 30 dagar! {#lang_emotions_laughing}

Någon som vet något om Bisolovon?!

*puffar*

• goji

Lalola och Sicka: Tack för att ni delade med er av er väg till plus!! Det får mig och säkert många andra att må bättre och våga hoppas att det kan komma ett plus trots att det gått lång tid.
    Och ja, det där med stress kanske ligger något i det. Hoppas på sommarsemestern och att det kan vara ett bra tillfälle att baka fram ett plus. {#lang_emotions_tongue_out}

• goji

JJL: Fy fan (ursäkta svordomen) vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg! Grattis till första barnet och till "nya" graviditeten!!

Jag tycker också att det är jobbigt att höra att man ska slappna av och inte tänka att man ska bli gravid, då det är det enda (nästan) man tänker på. Så det är ett tips som är svårt att leva upp till, men det skadar kanske inte att flytta fokus ibland, om inte annat så räknar man inte dagarna från ÄL till mens lika tokmycket!

Lycka till med bebisen nr 2!

• goji

Ja, vi har bokat tid för utredning som kommer att börja till hösten. Men jag blir så glad när jag hör att man kan plussa trots att man försökt länge utan resultat tidigare!

Svar på tråden Se hit ni som plussat efter att ha försökt i 1år eller längre!