Måste mitt barn vara utanför?
Tycker att du först och främst ska prata med din sambo om det, är förvånad att du inte vågat ta upp det. Så pass öppna måste man ändå kunna vara i ett förhållande att man kan tala om sådana saker, givetvis ska du inte ösa galla över henne totalt, men du har ju förmodligen massor med tillfällen (tex när hon kom och hade handlat för era pengar?) att sedan nämna för honom tex, jag uppfattade aldrig om hon köpte något till minsta? Tänkte du på det? Och så spinna vidare på det.
Sedan är det främst hans sak att prata med sin släkting om att barnen givetvis måste behandlas rättvist, i mina ögon skulle han kunna säga att hon lika gärna kan strunta i att köpa till något av barnen alls om hon inte kan erbjuda alla barnen samma sak. Är han fullkomligt ovillig att alls ta upp detta problem med henne så måste ju du göra det, men i första hand tycker jag det är han som ska ta det samtalet, alternativt att ni gör det gemensamt. Tycker ärligt inte att ni ska tillåta att hon gång på gång köper saker etc till de stora om hon inte kan vara rättvis, då kan hon faktiskt låta bli helt och hållet.