3way skrev 2010-05-31 21:15:14 följande:
Har pratat om detta med han idag. Slutade med att han nu varit borta i 3timmar, ännu inte hemma. De sista han sa innan han åkte var att "du bör nog fundera på om vi verkligen ska leva ihop, jag vet inte om jag orkar med någon som ska ändra mig hela tiden".
Visst han ändrats en del sen vi träffades men jag tror inte allt beror på mig, de handlar om personlig mognad. Han har mest bara vuxit i sig själv och fått mer status. Han snusar mer och dricker mer, men de kunde jag självklart inte påpeka.
När vi träffades så tog han blodprover varje månad just för att han inte skulle dricka så mycket. Hanhar nämligen kört rattfull för 6årsedan och blev av med körkortet.
Vilken bright kille jag har träffat tycker ni då. Men han har abslout sina fina stunder också, nästan alltid.
De är så fort han tar i en ölburk då jag tycker de är jobbigt. Men vem bryr sig om mig och vad jag tycker.
Jag ska vara tacksam över att jag får ha någonstans att bo. Vi har en gård för fan! Jag har allt jag kan önska mig, nästan. Jag vill inte lämna honom, så viktig är inte hans drickande. Och om de nu är så att han väljer ölen framför barn som tänker jag vänta.
Vilket jag märkte idag så förstod han inte själv problemet. De finns inte i hans värld att sitta och dricka vatten eller mjölk (?) på kvällarna. Inte nog med det så skyllde han på att vårat vatten inte går att dricka (vi har egen brunn) men jag har druckit vattnet varje dag i 4 års tid och de har gått hur bra som helst.
Nej jag vet inte, orkar inte. Kan inte lämna honom just nu, kan inte stå på egna ben än.
"hur mycket får jag dricka för dig för att du ska tycka att de är OK" undra han.
Jag sa att. Ingenting! Du måste bevisa för mig att du inte "Måste" dricka.
De gick han inte med på ( och bara de tyder ju på en sak)
7öl då i veckan sa jag. Så de gäller ju att välja tillfälle.
Han tappade hakan och föreslog hellre 1 öl per dag och 7 vid festliga tillfällen. (7st ve jag ju att han inte håller)
Idag/nu var han frukansvärt öl sugen därför denna diskussion kom upp, då har de gått 2 dagar sedan han drack dessa 3 folk öl sist, han drack en folköl igår.
Hatar när han åker såhär ifrån mig utan att säga något. Hans hund tog han också med sig. Jag har
sms.at och förklarat hur fint jag gjort hemma nu och att jag köpt massor av kläder till honom idag. Inget svar.
Han måste komma hem, får panikatacker annars, då måste jag locka hem honom. Sjuk människa jag är.
Delar av detta låter precis som min sambo, men att jag gått steget längre och väntar hans barn... Han dricker varje dag. Periodare kanske? Igår tyckte jag mig känna en svag alkoholdoft från han, men han drack inget hemma. Nu verkar det igen som han är påväg att ha en bra period. Han har heller inget körkort pga grov rattfylla för flera år sedan, men hoppas att han ska kunna ta kortet snart (han väntar svar från Transportstyrelsen), men hur ska jag någonsin kunna lita på att han kommer leva nykert när bebisen kommer när han nu visar tvärtom och hur ska jag dessutom kunna lita på att han kör nykter sen den dagen han får körkort och kommer jag kunna lita på att lämna vårt barn själv med honom?