Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket

Du varken kan eller ska säga nånting-du ska lämna honom! Jag har en nära anhörig som är alkis och det spelar INGEN roll vad vi sagt till denne-vill h*n dricka så gör h*n det! Man måste själv vilja bli nyktersit-det kan ingen tvinga en till. Gå! Det finns nyktra män du slipper störa dig på,bli ledsen över och som skulle bli en bra pappa. Han blir inte det.

• Pimpinellan
    Anonym (förmycket) skrev 2010-05-28 19:26:18 följande:
    Fast nu tycker jag du hårddrar det hela lite. Självklart måste han själv ta beslutet att bli nykter men det betyder inte att TS måste lämna honom. alkoholism är en sjukdom och man behöver stöd för att ta sig ur den. att skaffa barn nu är ingen bra idé men det behöver inte betyda att han inte kan bli en bra pappa längre fram. min man är nykter alkoholist och en bra pappa till våra barn. som jag ksrev innan har det varit jobbigt och ÄR jobbigt men jag har valt att stanna hos honom efter han själv tagit beslutet att bli nykter.
    Det är väldigt få som skärper sig om man inte tar till tvångsvård eller de vill själva extremt mycket. Jag har noll tilltro till alkisar! De dribblar folk vart de vill med sina lögner och smicker.  För mycket erfarenhet för att nånsin lita på nån om de inte varit nyktra många år! Varför man vill sig själv så illa att vara ihop med en alkis övergår mitt förstånd. Få blir nyktra och förblir nyktra. Vill man supa gör man det-det går före ALLT. Och att då skaffa barn med en sån,nej,det är misshandel av barnet att önska det så ont. Fråga alla 500000 barn till missbrukare som nu finns i vårt land. Tror du de önskat sig en alkis till förälder!? Det fins vettigt folk i vår värld-varför ta ihop med en alkis?
Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket