Inlägg från: Anonym (hum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hum)

Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket

3way skrev 2010-05-28 10:47:18 följande:
    Han är egen företagare och de funkar faktiskt bra tycker jag. Grejen är att han själv säger som så att "de är ju bara ett barn som fattas" och då skulle han sluta för han skulle få något att lägga tid på. Menar inte att vi har de tråkigt nu. Jag tror lite på de han säger. MEN JAG VILL ABSOLUT INTE HA ETT BARN OCH EN ALKHOLIST FARSA. De är väl de jag fasar  mest, att de inte blir  bättre utan att han fortsätter dricka. jag skulle inte ha något imot att han dricker när jag är gravid osv. (men absolut inte i samma volym som de är nu) Jag är så orllig över hur detta ska sluta.
    Jag tycker han förts ska visa att han kan hålla sig vit i X antal månader, eller kanske för alltid? så ni kan skaffa barn. Ställ det som ett ultimatum.
    Han har alkoholproblem för med det intaget så är han påvärkad/berusad dagligen. Av alla alkoholister i vårat land så är det en promille som hamnar som parkbänksalkisar. Men vet du vad, dom började också  med att dricka, festa och ha skoj utan en tanke på att de skulle förfalla.
    De flesta är ansvarslösa och ju längre tiden går så kommer omgivningen få kompromissa mer och mer. Han kommer ha sig själv och sin ÖL i fokus och sen kanske du och ett barn får plats.
  • Anonym (hum)
    3way skrev 2010-05-28 11:02:36 följande:
    Jahg kan inte ställa ett ultimatum där de handlar om att göra slut. Då finns de inget kvar för mig. jag har inget utan honom. Jag står då utan bostad, utan bil (och då kan jag inte ta mig till jobbet) utan någon som helst trygghet. Min familj bor 28mil bort och jag vill verkligen inte tillbaka hem.  Jag måste ha något annat ultimatum??? Att han får köpa en cross kankse om han slutar dricka? de tycker han om. Ibland så säger han att jag tar ifrån honom allt han tycker om ??? Jag fattar inget.  Hans bilar (men dem sålde han för att hans intresse minskade och för ahn behövde pengarna)  han s cross (ja den körde han sönder), att han inte får köpa ny cross (nej vi prioreterar att vi måste ha värme i kåken i vinter och inte köpa en cross för 40.000 när vi kan ha värme istället) Hans traktor (den användes inte för vi brukade inte jorden sen fick han riktigt bra betalt för den)  Så nu har han visst bara ölen kvar och de vill jag också ta ifrån honom.
    Jag tycker du beskrev det fint. Berätta det där för honom. Att det varit hans val att sälja sakerna. MEN du kanske ska uppmuntra hans motoritresse, absolut om det är viktigt för honom.
    Jag tycker inte du skaffar barn med honom så länge han dricker som han gör. Jag, personligen, skulle välja att se föränringen först. För har han ett beroende så vet du, liksom jag att han inte dricker mindre för att han får barn.
    Naturligtvis så avgör du själv hur du vill ha det i ditt liv.
    Byter han ölen mot en motorfrodon så har du verkligen lyckats. Tror du han gör det då?
    Jag hoppas du hittar ett sätt komunicera med honom som får er att växa mer tillsammans.
  • Anonym (hum)
    3way skrev 2010-05-28 11:14:01 följande:
    Om han hade fått sina kära cross tillbaka hade han fått annat att tänka på en öl. Sen när han kommit hem hade han varit helt utpumpad (så då skulle han inte orka göra mig med barn ;)  )  Så han hade nog bara somnat och haft de gött. Jag får prata med honom om detta.
    Låter som en plan.
  • Anonym (hum)

tvåan är utesluten, då får du inte fram budskapet att han dricker för mycket

Jag skulle säga att 3an är det förslag som skulle få honom att rycka till när du säger att du tänker dra in familjen om han inte sköter sig och att han behöver hjälp för att han inte kan hantera alkohol för han mer än luktade på Öl (bortsätt från hans öltillåtna kväll)

Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket