Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket
3way skrev 2010-05-28 10:47:18 följande:
Han är egen företagare och de funkar faktiskt bra tycker jag. Grejen är att han själv säger som så att "de är ju bara ett barn som fattas" och då skulle han sluta för han skulle få något att lägga tid på. Menar inte att vi har de tråkigt nu. Jag tror lite på de han säger. MEN JAG VILL ABSOLUT INTE HA ETT BARN OCH EN ALKHOLIST FARSA. De är väl de jag fasar mest, att de inte blir bättre utan att han fortsätter dricka. jag skulle inte ha något imot att han dricker när jag är gravid osv. (men absolut inte i samma volym som de är nu) Jag är så orllig över hur detta ska sluta.Han har alkoholproblem för med det intaget så är han påvärkad/berusad dagligen. Av alla alkoholister i vårat land så är det en promille som hamnar som parkbänksalkisar. Men vet du vad, dom började också med att dricka, festa och ha skoj utan en tanke på att de skulle förfalla.
De flesta är ansvarslösa och ju längre tiden går så kommer omgivningen få kompromissa mer och mer. Han kommer ha sig själv och sin ÖL i fokus och sen kanske du och ett barn får plats.