Inlägg från: Anonym (blomma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blomma)

Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket

Min kille drack inte så mycket, men det var ändå för mycket, han var inte normal när han drack, kunde sitta och stirra, prata med folk som inte var där och så. Tillslut sa jag att om han inte lägger av med att dricka så mycket och så ofta, så kommer jag att lämna honom. Det satte snurr på det hela, plus att han såg hur förstörd jag var, jag grät så jag inte kunde andas nästan. 

Detta är inte pajkastning, men jag tror inte att din kille dricker för att det är bara gott, han är ute efter alkoholen, vill han ha smaken kan han ju dricka alkoholfri öl. Sedan kan du alltid testa att göra testet på IQ.se, och kolla om han ligger i riskzon för alkoholism. 
    Hoppas att allt löser sig för er! 
  • Anonym (blomma)
    3way skrev 2010-05-28 10:47:18 följande:
    Han är egen företagare och de funkar faktiskt bra tycker jag. Grejen är att han själv säger som så att "de är ju bara ett barn som fattas" och då skulle han sluta för han skulle få något att lägga tid på. Menar inte att vi har de tråkigt nu. Jag tror lite på de han säger. MEN JAG VILL ABSOLUT INTE HA ETT BARN OCH EN ALKHOLIST FARSA. De är väl de jag fasar  mest, att de inte blir  bättre utan att han fortsätter dricka. jag skulle inte ha något imot att han dricker när jag är gravid osv. (men absolut inte i samma volym som de är nu) Jag är så orllig över hur detta ska sluta.
    Kan du säga det till honom? Att du är rädd för hans hälsa, att du inte vill att dina barn ska ha en alkoholist till farsa?
     Jag tror att hans spermier mycket väl kan vara skadade av alkohol, eller så är det något annat. Vet inte när man kan börja utreda sånt :/ 
Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket