Inlägg från: Anonym (Inte OK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte OK)

Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket

Om man dricker starköl /öl varje dag så JA då har man nog stora problem med alkoholen.......
    Det ÄR inte normalt att dricka så mycket..min man kan ta en öl efter jobbar ca 1-2 ggr i månaden eller nån öl på fredag kväll osv.

Det låter som om att han ljuger för sig själv när han säger att han älskar smaken. Han har nog blivit beroende tyvärr.

Hur funkar det att klara jobb osv?

Att planera barn för er just nu känns nog inte så bra, tänk att få ett barn med honom när han dricker varje dag..inte en bra miljö för ett barn samt att ni skulle bråka jämt om det. Han bör ta tag i sitt liv innan. Jag skulle sätta ett ultimatum, sluta att dricka eller så är det slut. Hårt? Ja kanske men vilket liv får du med honom, inget bra liv alls om han fortsätter att dricka..det kommer antagligen bara att bli värre.

Jag har personer i min närhet som tyvärr har fastnad i öl-träsket......vuxna personer med utflugna barn men det är lika tragiskt för det......

• Anonym (Inte OK)
    Anonym skrev 2010-05-28 10:33:32 följande:
    Jag tror inte att det är som du skrev! Att han tycker om smaken för isåfall hade han lika gärna kunnat dricka alkoholfri öl? Jo din kille dricker väldigt mycket och ni borde ta tag i det innan det blir ännu värre! Min kille är 27 år och dricker väl i princip öl varje helg och ibland någon öl i veckan ifall det blev något kvar sedan helgen och han brukar kanske köpa 6-8st.
    Oj. det är ju också ganska mycket att dricka.....
  • Anonym (Inte OK)
    3way skrev 2010-05-28 10:47:18 följande:
    Han är egen företagare och de funkar faktiskt bra tycker jag. Grejen är att han själv säger som så att "de är ju bara ett barn som fattas" och då skulle han sluta för han skulle få något att lägga tid på. Menar inte att vi har de tråkigt nu. Jag tror lite på de han säger. MEN JAG VILL ABSOLUT INTE HA ETT BARN OCH EN ALKHOLIST FARSA. De är väl de jag fasar  mest, att de inte blir  bättre utan att han fortsätter dricka. jag skulle inte ha något imot att han dricker när jag är gravid osv. (men absolut inte i samma volym som de är nu) Jag är så orllig över hur detta ska sluta.
    MEN att skylla sitt drickande på att ett barns saknas typ känns väldigt knasigt.......Han får väl hitta en hobby att lägga sin tid på....Hmm...

Jag skulle kräva att han slutar dricka dessa mängder öl innan ni bestyämmer er för att skaffa barn...ATT han bevisar ATT han kan vara utan. För mig så är han nog redan rätt beroende redan...
Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket