Inlägg från: susannemalmö |Visa alla inlägg
  • susannemalmö

förskolans öppetider!!!

Smilla75 skrev 2010-05-28 19:48:05 följande:
    Min 4-åring går 9-15, hon är helt slut trots att hon sover lunch.
    Jaha? Hur hjälper det TS?

Men ska vi skriva onödig info så kan jag berätta att min dotter går 8-16.30, sover inte middag och är ändå pigg när jag hämtar. Intressant?
  • susannemalmö
    Jajh skrev 2010-05-28 21:39:37 följande:
    Jag ler. Susanne, jag ser du bor i Malmö, vet du om reglerna här? Måste förskolan erbjuda en till 18.30 om det krävs som vissa föreslår?
    Innan jag började plugga igen hade jag ett arbete med OB-tider och behöve ofta hjälp med hämtning. Jag skrev att jag ville ha en förskola som stänger tidigast 18 när jag anmälde mig till förskolekön och det fick jag också.
    Hörde med min mamma som är förskolärare här på en förskola som har öppet till 17. Har de barn som behöver vara där längre så har de dock rätt att få en plats på en annan förskola med längre öppettider.

Låter helknäppt att de inte skulle ta hänsyn till era arbetstider, de har de gjort i alla de fall jag känner till i min bekantskapskrets.
    Tyvärr verkar det dock vara så att de som skriker högst får som de vill, så mitt råd är att ringa dit och ligga på och inte ge er förren ni får en förskola som passar era behov.
  • susannemalmö
    Flinga 06 skrev 2010-05-28 21:41:25 följande:
     En av Er tar föräldraledigt 1-2 h/dag om ni har dagar kvar. 
    Fast har inte arbetsgivaren bara skyldighet att ge en tre sammanhängande föräldraledighetsperioder per år?
  • susannemalmö
    Jajh skrev 2010-05-28 22:25:06 följande:
    Tack! Jag är inte bra på att skrika högt, jag säger ofta, "jaha så är reglerna" och tror på det. Inser från denna tråd att jag ska försöka undersöka det ytterligare! Bra att veta lite mer.
    Nä, det är inte alltid lätt att skrika högt. Men ge dig inte, ingen av er ska behöva säga upp sitt arbete för att kommunen inte kan ordna barnomsorg, den har ni rätt till. Gå det inte får de ju ge er en plats på en ob-förskola.
Svar på tråden förskolans öppetider!!!