• Ethi

Varför visar adoptivföräldrar aldrig bilder på sina barn?

Det kanske kan ha att göra med den utbildning man får innan man får barn? I alla fall de jag gått har varit väldigt olika. I adoptionsutbildningssammanhang har jag om och om matats med att barnbilder absolut INTE har att göra på internet, medan de på BVC's föräldragrupp inte talades ett dugg om det. Och så kanske det har med den allmänna kutymen i "gruppen"? Om massor visar bilder på sina barn är det nog lättare att tänka bort det allmänna internet och visa själv också, och motsatsen. Om knappt någon visar knappt något alls, så blir det "svårare" för andra att vara helt öppna också.

Mina barn finns på nätet om än ytterst lite. Det har inget att göra med att de är adopterade och skulle vi få ett biobarn skulle vi inte vara frikostigare med kort. Men det kanske har att göra med att vi adopterat? Att vägen fram till barn tog det med sig... Alltså, hade vi fått ett biobarn innan adoptionerna så skulle vi kanske resonerat annorlunda? Hm... Jag vet inte

• Ethi

Gnista, du trycker bara på citationstecknet till höger i inlägget som du vill citera. Till vänster om den vita handen på röd botten, strax under inläggets nummer. Ser du?

Svar på tråden Varför visar adoptivföräldrar aldrig bilder på sina barn?