• Myson

CB veckoindikator säger 2-3 v -mindre risk för missfall?

Hej,
    jag testade svagt + med vanliga gravtest flera dagar i rad. Testade med CB veckoindikator som säger 2-3 veckor. Är det ett gott tecken när jag är v 4+1 eller har någon fått missfall när den visat 2-3 veckor "tidigt"?
  • Svar på tråden CB veckoindikator säger 2-3 v -mindre risk för missfall?
  • Myson

Det borde som du säger stämma, men det kunde ju även stått 1-2 v om det inte fanns så mycket hcg så att säga. Och att test inte blir starkare KAN ju påvisa ett kommande/pågående missfall, eller?

• Myson
    Jennie med ie skrev 2010-05-26 10:12:52 följande:
    Njo, möjligen, men det är inte så mycket att hänga upp det på. Halten hcg förbubblas typ varannan eller var tredje dag i tidig graviditet så bara ett par dagars felräkning hit eller dit kan ha stor betydelse så man kan inte dra nån egentlig slutsats av att det ev. skiljer en vecka på tidsangivelsen. Och en "normal" halt hcg i början är förvisso bättre änn en för låg men det säger inte så mycket om risken för missfall framöver. det är många avgörande steg i fosterutvecklingen kvar.
    Hm, så är det nog. Får hålla hoppet uppe att det i alla fall är hög/normalhög vilket borde vara positivt Man försöker hitta massa tendenser fram och tillbaka, men det är förstås andra, eller flera faktorer som spelar in om det blir mf eller ej.
    syskon2011 skrev 2010-05-26 10:14:07 följande:
    Tyvärr har jag fått det hade 2-3 vid vecka 4+3 ung och fick missfall i vecka 6+2 så det är inget säkert tecken.
    Ledsen för mf . Hade du testat innan med "vanliga" test, isf, visade de starka eller svaga plus?
  • Myson
    Ja, det är många "hinder" på vägen syskon2011 och även starka + kan leda till mf. 
    Beklagar missfallet LitenBlomma
    Hoppas ni får + snart! 
  • Myson

Men, vad underbart, syskon2011!!!{#lang_emotions_smile} Vilken känsla att se hjärtat picka! Vilken v är du i?

Svar på tråden CB veckoindikator säger 2-3 v -mindre risk för missfall?