• Myson

CB veckoindikator säger 2-3 v -mindre risk för missfall?

Hej,
    jag testade svagt + med vanliga gravtest flera dagar i rad. Testade med CB veckoindikator som säger 2-3 veckor. Är det ett gott tecken när jag är v 4+1 eller har någon fått missfall när den visat 2-3 veckor "tidigt"?
  • Svar på tråden CB veckoindikator säger 2-3 v -mindre risk för missfall?
  • Jennie med ie

Vad anger siffrorna? Om 2-3 veckor betyder att du varit gravid i 2-3 veckor så stämmer det ju med att du skulle vara i ca 4+1... Så vad menar du med "tidigt"?

Hur som helst, risken för missfall avgörs inte av detta.

• Myson

Det borde som du säger stämma, men det kunde ju även stått 1-2 v om det inte fanns så mycket hcg så att säga. Och att test inte blir starkare KAN ju påvisa ett kommande/pågående missfall, eller?

• MissEllie

Så har jag aldrig upplevt det med mina missfall (jag är en test-knarkare av mått) Men det finns säkert de som har mer kunskap om det.

Känner du några symptom på missfall?

• frukarlssonn

Om du är i 4+1 och testet visar 2-3 veckor så har du ju iaf inte för lite hcg i blodet, så skulle jag tolka det och då måste de ju va positivt. När jag testade i 4+0 (ca) så fick jag ett väldigt svagt streck på apotekets test och digitala visade gravid 1-2.

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Jennie med ie
    Myson skrev 2010-05-26 09:44:06 följande:
    Det borde som du säger stämma, men det kunde ju även stått 1-2 v om det inte fanns så mycket hcg så att säga. Och att test inte blir starkare KAN ju påvisa ett kommande/pågående missfall, eller?
    Njo, möjligen, men det är inte så mycket att hänga upp det på. Halten hcg förbubblas typ varannan eller var tredje dag i tidig graviditet så bara ett par dagars felräkning hit eller dit kan ha stor betydelse så man kan inte dra nån egentlig slutsats av att det ev. skiljer en vecka på tidsangivelsen. Och en "normal" halt hcg i början är förvisso bättre änn en för låg men det säger inte så mycket om risken för missfall framöver. det är många avgörande steg i fosterutvecklingen kvar.
  • syskon2011

Tyvärr har jag fått det hade 2-3 vid vecka 4+3 ung och fick missfall i vecka 6+2 så det är inget säkert tecken.

• Myson
    Jennie med ie skrev 2010-05-26 10:12:52 följande:
    Njo, möjligen, men det är inte så mycket att hänga upp det på. Halten hcg förbubblas typ varannan eller var tredje dag i tidig graviditet så bara ett par dagars felräkning hit eller dit kan ha stor betydelse så man kan inte dra nån egentlig slutsats av att det ev. skiljer en vecka på tidsangivelsen. Och en "normal" halt hcg i början är förvisso bättre änn en för låg men det säger inte så mycket om risken för missfall framöver. det är många avgörande steg i fosterutvecklingen kvar.
    Hm, så är det nog. Får hålla hoppet uppe att det i alla fall är hög/normalhög vilket borde vara positivt Man försöker hitta massa tendenser fram och tillbaka, men det är förstås andra, eller flera faktorer som spelar in om det blir mf eller ej.
    syskon2011 skrev 2010-05-26 10:14:07 följande:
    Tyvärr har jag fått det hade 2-3 vid vecka 4+3 ung och fick missfall i vecka 6+2 så det är inget säkert tecken.
    Ledsen för mf . Hade du testat innan med "vanliga" test, isf, visade de starka eller svaga plus?
  • syskon2011

Starka plus så hcg-halten var normal. Men jag antar att hjärtat aldrig började slå och att det var därför som kroppen avslutade graviditeten det är ju i vecka 6 som hjärtat ska börja slå och det är ganska vanligt att det är en orsak till missfall.

• LitenBlomma
    syskon2011 skrev 2010-05-26 10:14:07 följande:
    Samma för mig. Fick 2-3 nu i mars men vid vul 3v senare fick jag ett Ma konstaterat. Nu ska vi inte måla fan på väggen. Jag tänkte och tänker precis som du att visar den på hög hormonhalt är det bättre än tvärtom. Grattis och lycka till!
    -02 -08 -09
  • Myson
    Ja, det är många "hinder" på vägen syskon2011 och även starka + kan leda till mf. 
    Beklagar missfallet LitenBlomma
    Hoppas ni får + snart! 
  • JaneDoe10

Missfall kan man få oavsett hur starka plus man får. Jag fick mitt missfall i vecka 13+0 och hade jättestarka plus och plussade ett par dagar innan bim. Styrs inte av detta.

• syskon2011

Tack för omtanken

Är faktiskt gravid igen (mf var i julas) och igår var jag på ett privat VUL för att kolla att allt var som det skulle och det var det ett litet hjärta pickade på och allt såg ut som det skulle.

Hoppas att allt går vägen för dig Ts ALLA får ju faktiskt inte missfall - så jag håller tummarna för dig!

• lier1979

Halloj! Alltså om det inte finns fler CB med veckoindikator så läste iaf jag att den vecka som kommer upp i fönstret är den tiden det har gått sen man blev befruktad. Är du alltså i vecka 3-4 så står det 1-2. Det stämde för mig i alla fall.

• Myson

Men, vad underbart, syskon2011!!!{#lang_emotions_smile} Vilken känsla att se hjärtat picka! Vilken v är du i?

• syskon2011

Jag är i vecka 9 nu! Så "bara" 75% kvar snart då. Ha ha.

Svar på tråden CB veckoindikator säger 2-3 v -mindre risk för missfall?