Inlägg från: cewins mamma89 |Visa alla inlägg
  • cewins mamma89

Hur får man tillbaka till naturlig hårfärg?

Majsan70 skrev 2010-05-26 06:03:56 följande:
    Ingen aning om det går att göra hemma? Har inte kollat efter såna produkter ute, men, eftersom jag för bara 4 veckor sedan gjort en avfärgning hos frisör så vet jag att det inte är dyrt samt att d et blir rätt gjort.
    Avfärga blekt hår????

Nää, de går inte... kör som Zekelina rekomenderar... ta gärna mellanblond än mörkblond nyans... eftersom toningar kan bli mörkare när håret e blekt.
  • cewins mamma89
    Majsan70 skrev 2010-05-26 16:33:57 följande:
    Öh, ja det går alldeles utmärkt. Jag tog bort alla mina slingor(blekta) vid ett tillfälle...hos frisör.
    Ehh de va nog inte avfärgning om din frisör tog bort dina blekta slingor.... en avfärgning kan inte påverka ett blekt hår på de sättet.
    En avfärgning avpigmenterar, asså tar bort färglager... en blekning e permanent, inte som hårfärg, inte som toning... däremot kan man alltid ta bort mer pigment ur en blekning med hjälp av blekning o "falsk" avfärgning sånna som säljs i butiken som e egentligen blekning. Aja... eller så kan man addera färg i blekning om man till sätter färg eller toning.
  • cewins mamma89

TS du ska inte avfärga ditt blekta hår, de kommer bara att bli slitet... satsa som sagt på en rödtoning o sen en mellanblond toning... hör gärna me dom som jobbar i affären oxå!!!

Svar på tråden Hur får man tillbaka till naturlig hårfärg?