• Orpat

Hur får man tillbaka till naturlig hårfärg?

I vintras blonderade jag mitt hår.
    Är mörkblond i vanliga fall men nu börjar jag tröttna på att hålla på och blondera jämt och ständigt.

Hur ska man på enklast och billigaste sättet göra för att få tillbaka den naturliga hårfärgen.
    Hade tänkt fixa det här själv hemma med dotterns hjälp.

Ge mig gärna förslag på märken som är bra men inte allt för dyra.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur får man tillbaka till naturlig hårfärg?
  • Disela

Låt det växa ut, billigaste sättet. Finns väl inget dirket sätt att få tilbaka sin exakta hårfärg på, förutom att låta det växa ut. Ser ju inte så roligt ut, jag vet..

• Orpat

Nja jag vet inte det riktigt.
    Jag kan ju färga det så nära som möjligt annars.

• MeandHim

spelar ingen roll om du färgar eller gör avfärgning. Klipp det och låt växa ut. Växa ut är det enda sättet att få DIN egna färg.

• Zekelina

Ähh, lägg av Klart det går att få tillbaka en "naturlig" hårfärg utan att behöva klippa och vänta flera år.

Du är alltså blond nu? Å vill bli mörkblond? Börja med att slänga i en kopparblond toning och sen kan ta en mörkblond nyans som du tycker ser ut som din färg. Klart! Garniers intensivtoningar är bra.

• Majsan70
    Orpat skrev 2010-05-25 20:07:41 följande:
    Kan man inte göra det själv hemma?
    Ingen aning om det går att göra hemma? Har inte kollat efter såna produkter ute, men, eftersom jag för bara 4 veckor sedan gjort en avfärgning hos frisör så vet jag att det inte är dyrt samt att d et blir rätt gjort.
  • cewins mamma89
    Majsan70 skrev 2010-05-26 06:03:56 följande:
    Ingen aning om det går att göra hemma? Har inte kollat efter såna produkter ute, men, eftersom jag för bara 4 veckor sedan gjort en avfärgning hos frisör så vet jag att det inte är dyrt samt att d et blir rätt gjort.
    Avfärga blekt hår????

Nää, de går inte... kör som Zekelina rekomenderar... ta gärna mellanblond än mörkblond nyans... eftersom toningar kan bli mörkare när håret e blekt.
  • Majsan70
    cewins mamma89 skrev 2010-05-26 10:10:33 följande:
    Avfärga blekt hår????Nää, de går inte... kör som Zekelina rekomenderar... ta gärna mellanblond än mörkblond nyans... eftersom toningar kan bli mörkare när håret e blekt.
    Öh, ja det går alldeles utmärkt. Jag tog bort alla mina slingor(blekta) vid ett tillfälle...hos frisör.
  • cewins mamma89
    Majsan70 skrev 2010-05-26 16:33:57 följande:
    Öh, ja det går alldeles utmärkt. Jag tog bort alla mina slingor(blekta) vid ett tillfälle...hos frisör.
    Ehh de va nog inte avfärgning om din frisör tog bort dina blekta slingor.... en avfärgning kan inte påverka ett blekt hår på de sättet.
    En avfärgning avpigmenterar, asså tar bort färglager... en blekning e permanent, inte som hårfärg, inte som toning... däremot kan man alltid ta bort mer pigment ur en blekning med hjälp av blekning o "falsk" avfärgning sånna som säljs i butiken som e egentligen blekning. Aja... eller så kan man addera färg i blekning om man till sätter färg eller toning.
  • cewins mamma89

TS du ska inte avfärga ditt blekta hår, de kommer bara att bli slitet... satsa som sagt på en rödtoning o sen en mellanblond toning... hör gärna me dom som jobbar i affären oxå!!!

• Orpat

Tack för alla svar!

Tror nog att jag gör som cewins mamma89 råder.

Har för mig att jag gjorde så för en himla massa år sen och det blev bra

Svar på tråden Hur får man tillbaka till naturlig hårfärg?