• Sarilariz

efterlyser "hemmamammor" i rimbo/norrtälje att umgås med på dagarna!

Hej!

Jag är en tjej på 22 år som är hemma med min lilla dotter på 9 månader. Jag bor i Rimbo och trivs jättebra men känner inte så många andra småbarnsföräldrar i området.
     Jag skulle väldigt gärna hitta några andra hemma mammor att umgås med lite då och då, gärna med lite yngre barn så klart.

Kanske promenera ihop, snacka lite skit och låta barnen umgås.

Skriv gärna till mig här :D

• Svar på tråden efterlyser "hemmamammor" i rimbo/norrtälje att umgås med på dagarna!
  • Sarilariz
    Sambi skrev 2010-05-29 20:52:14 följande:
    vi verkar vara väldigt få mammor från norrtälje trakten...as wierd
    Jo, har märkt det :(

Får försöka ge mig ut och leta i parkerna ;)
  • Sarilariz
    Sambi skrev 2010-05-31 18:05:47 följande:
    hahah samma här bah "hej hej nån som vill prata me mej" fast iof här där jag bor finns de inte ens nån lekpark, lantis som man är hehe
    Här finns det tre. Men det är ALLTID tomt :D Skall försöka kolla upp eventuella kyrkoträffar.

Vart bor du då?
  • Sarilariz
    flashieangel skrev 2010-06-01 10:57:37 följande:
    Här har ni en tjej som bor i Norrtälje... jag är 29 år och har en son på 6 år!!! Har bott i norrtälje i drygt ett år o fortfarande inte lärt känna nån, blir sååå ensamt!!!
     Oh vad kul med någon som bor i närheten :)

Jag har en lillebror på sju år som bor i lägenheten bredvid men som springer här mycket. Dottern är bara 9 månader än så länge.
  • Sarilariz
    Sambi skrev 2010-06-01 15:45:39 följande:
    sarilariz: jag bor i göringe..ligger typ 5 min me bil utanför norrtan=)
    och du bor i rimbo va?..har typ bara varit där en gång tror ja . .

en till norrtäljebo, så trevligt=)
    vet va du menar me ensamheten, jag har oxå bara bott här i ett år, de e svårt att lära känna nya människor,
    alla har ju sitt liv me sina vänner lixom
    vart bodde du innan du flytta till norrtälje då?
    Jo jag bor i rimbo. Har bott här i snart två år men känner inte heller folk. Därför jag tänkte efterlysa lite här :D
  • Sarilariz
    flashieangel skrev 2010-06-01 20:36:07 följande:
    Jag bodde först i Hallstavik så jag känner några där men de blir liksom inte av så ofta att man ses...sen har jag bott ett tag i Stockholm innan vi flytta hit...
    Jag har bott i Herräng och gått i skola i hallstavik.
  • Sarilariz
    flashieangel skrev 2010-06-01 21:11:21 följande:
    Jaha...va skoj...va heter du??
    Sarah, du då?

Vore ju kul att träffa och lära känna lite andra roslagsbor :)
  • Sarilariz
    flashieangel skrev 2010-06-01 21:21:34 följande:
    Ja absolut...jag heter Sofie...
    För att lära känna dig lite :)

Vad har du för intressen?

Jag tycker om att rita, lyssna på musik, umgås med människor (framförallt sambon och dottern. Älskar att laga och äta mat ;) (Detta syns också :p ).
  • Sarilariz

Jag måste lägga min dotter nu, jättekul att ni skrev i tråden, fortsätt gärna skriva!

• Sarilariz
    flashieangel skrev 2010-06-02 09:09:13 följande:
    Hmm, ja va har jag för intressen...först o främst så älskar jag ju så klart också att umgås med sambon och sonen, men jag har ganska stort socialt behov, behöver träffa mycke människor ständigt men de har jag fått alldeles för lite på sista året tyvärr... Något som jag älskar är musik i alla former, älskar att ha hög musik på o sjunga ut...(för mig själv), älskar filmer, då helst komedi lr skräck
    Har samma filmsmak som du :)

Har också en förkärlek för engelska deckare typ "Morden i midsommer" och "Mord i sinnet" m.f.

Jag gillar också att sjunga, högt och falskt ^^

Är du hemma med din son eller jobbar du? Själv är jag föräldraledig än så länge, sedan får vi se. Vill inte lämna lillan ifrån mig på dagis för tidigt.
  • Sarilariz
    flashieangel skrev 2010-06-03 17:33:42 följande:
    Jag har vart sjukskriven och arbetslös ett tag men ska nu börja jobba i sommar men vet inte rikgit när än, har fått fast tjänst i Älmsta...
    Vad skönt :) att få jobb menar jag. Är jobbigt att vara arbetslös, det känns så frustrerande tycker jag. Skönt att slippa vara sjukskriven också, är ju aldrig kul att inte må bra.

Jag funderar på att eventuellt börja plugga distans till våren, så får lillan vara hemma lite längre.
  • Sarilariz
    flashieangel skrev 2010-06-04 13:07:15 följande:
    Jag har precis avslutat två kurser jag läst på distans...va inte helt lätt faktiskt...de tar mycke tid, mer än va man tror!!!
    Ja, det är ofta så att man "överskattar" sin egen ork. Jag har dock "mormor" i huset bredvid som hjälp med varnvakt. Då får man mer pluggtid.
  • Sarilariz
    Fru Lantis skrev 2010-06-17 11:04:38 följande:

Hej!
    Jag är bor precis utanför Rimbo och är föräldraledig just nu. Min lilla son kanske inte skulle vara så mycket sällskap för din dotter eftersom han bara föddes i början av maj men jag träffas hemskt gärna på en promenad och lite skitsnack om du har lust? Känner inte direkt någon häromkring och vore trevligt att komma ut lite på dagarna utan att behöva åka hela vägen in till Stockholm. Och det är ju alltid kul att träffa lite nytt folk!

Ja, Gud vad roligt :) Han blir fort äldre ;) Jag tar supergärna en promenad och snackar bort lite tid. Just nu har jag tyvärr öroninflammation, men det går fort över. :)

Vad heter du? Jag heter Sarah
  • Sarilariz
    Sambi skrev 2010-07-24 16:49:00 följande:
    lite sent nu kanske men ja följer jätte gärna med på en promenad med er om jag får =)
    ja det får du gärna göra, just nu är det full rulle och lite hektiskt de närmsta veckorna. Men jag säger absolut till sedan
    vad kul :)
Svar på tråden efterlyser "hemmamammor" i rimbo/norrtälje att umgås med på dagarna!